Spring til indhold

Borgerne er også godt med på mange områder

.

I Odense Kommune sender vi cirka 1.000.000 papirbreve om året. Ikke alene er der meget tid forbundet med print, pakning og forsendelse, det er også dyrt.

Mange afdelinger er i gang
I 2011 har flere områder derfor valgt at tage fat på at bruge Digital Post, som deres primære kommunikationskanal til borgerne, eksempelvis Ydelsescentret i Social- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, BorgerServiceCenter, Byggesag i By- og Kulturforvaltningen, Handicap & Psykiatri i Ældre og Handicapforvaltningen samt PPR i Børn og Ungeforvaltningen.

Det er ikke obligatorisk for borgere i Odense Kommune at bruge Digital Post men de opfordres til det ved enhver henvendelse til de afdelinger, der har taget Digital Post i brug.

25 % har en digital postkasse
Ud af alle borgere i Odense Kommune fra og med 15 år, har mere end 20 % en valgt at modtage alt fra det offentlige i deres Digital Post postkasse. I aldersintervallet 25 – 65 år er tallet højere, nemlig godt 25 %.

Sølv til Odense Kommune
Der er flere borgere i Odense Kommune, der har en Digital Post postkasse end på landsplan. Faktisk ligger Odense Kommune på en 2. plads (efter Århus Kommune) på listen over antallet af borgere, der har Digital Post.

Borgmesterforvaltningen