Hvilke sager kan du indbringe
Beboerklagenævnet kan træffe afgørelse i følgende type sager.
Selvbetjening
SelvbetjeningsoversigtBeboerklagenævnet
Nørregade 36
5000 Odense C
65 51 26 60
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post
Beboerklagenævnet - for borgere
Åbningstider for telefonisk henvendelse
Tirsdag 10.00 - 12.00
Torsdag 10.00 - 12.00
Fysisk fremmøde
Du kan kun møde fysisk op, hvis du på forhånd har lavet en aftale.
Medarbejdere:
Lillian Skov Petersen
Rebecca Nordquist Andreasen
Kontonummer:
Nordea, 2206 3495 369691Hvilke sager kan du indbringe?
- Uenighed om overholdelse af de formelle regler ved varsling af lejeforhøjelse
- Indflytningsmangler
- Uenighed om opfyldelse af lejers vedligeholdelses- og istandsættelsesforpligtelser, herunder sager om fraflytning
- Uenighed om opfyldelse af udlejers pligt til vedligeholdelse og istandsættelse
- Påbud om færdiggørelse af arbejder, som udlejer har iværksat
- Uenighed om lejers ret til at foretage installationer i det lejede f.eks. opsætning af parabol eller vaske-/opvaskemaskiner
- Uenighed om lejers ret til at foretage forbedringer i det lejede
- Uenighed om tilbagebetaling af beboerindskud og depositum
- Uenighed om vand- og varmeregnskaber
- Uenighed om lejers betaling til fællesantenner mv.
- Uenighed om lejers ret til fremleje, bytte eller fortsættelse af lejemål
- Overtrædelse af husordensreglerne
- Uenighed om lovligheden af de beslutninger, som er truffet af de beboerdemokratiske organer, dog ikke i forhold til beslutningens indhold
- Uenighed om anvisning af boliger
De hyppigst forekommende sager er:
- Uenighed om lejers pligt til istandsættelse efter fraflytning
- Uenighed om vand- og varmeregnskaber
- Overtrædelse af husordensreglerne. Se evt. folderen "Når naboskabet bliver svært - januar 2014"
Beboerklagenævnet tager sig ikke af:
- Spørgsmål om lejens størrelse
- Spørgsmål om opsigelse og/eller ophævelse af lejemål
- Mægling af forlig og ekspedition af pengebeløb mellem parterne