7.1.2 Leverandørens ydelser
Særlig arbejdsbeskrivelse for opsamling af affald - Leverandørens ydelser. Kvalitetsbeskrivelse gældende fra 1. marts 2025.
Leverandørens ydelser omfatter alle arbejder og leverancer til opnåelse af de beskrevne kvalitetsniveauer.
Sortering af affald skal ske iht. den til enhver tid gældende affaldsplan for Odense Kommune og efter aftale med tilsynet. Bortskaffelsen er underlagt entreprisens krav til arbejdsplan, trafiksikkerhed og arbejdsmiljø.
Affald, der ikke kan afleveres til kompostering, forbrænding eller deponering på losseplads, bortskaffes af leverandøren som ekstraarbejde.
Affald, der er efterladt i en bunke på mere end 2 m3, bortskaffes af leverandøren som ekstraarbejde.
Opsamlet hittegods, meddeles ejeren/politiet og afleveres til politiet i fornødent omfang. Opsamlede indkøbsvogne afleveres til den supermarkedskæde, den tilhører. Hvis tilhørsforholdet ikke kan spores, da betragtes indkøbsvognen som affald.