Spring til indhold

Få navne- og adressebeskyttelse

Med navne- og adressebeskyttelse undgår du, at dit navn og din adresse kan blive givet videre til privatpersoner.

Kontaktinformation
66 13 13 72

Borgernes Hus

Østre Stationsvej 15
5000 Odense

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Digital Post

Folkeregister

Åbningstider for telefonisk henvendelse

Man - tir 10.00-12.00
Tor 9.00-12.00 og 14.00-16.00
Fre 09.00 -12.00

Personlig henvendelse kun ved forudgående tidsbestilling.

 

HUSK du skal bære mundbind ved ekspeditioner i Borgerservice.

Du skal ansøge digitalt om at få registreret navne- og adressebeskyttelse i CPR. Hvis du ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du få hjælp i Borgerservice. Husk du skal bestille tid.

Bestil tid

 

Det skal du vide om navne- og adressebeskyttelse:

  • Beskyttelsen gælder i ét år og er gældende indtil udløbsdatoen, selv om du flytter. Du kan altid forlænge beskyttelsen efter udløb. Du modtager ingen advisering inden beskyttelsen udløber.
  • Offentlige myndigheder kan altid få udleveret din adresse.
  • Private kreditorer eller andre private kan få udleveret din adresse, hvis de f.eks. kan dokumentere, at du er bagud med betaling, eller hvis det har en retlig interesse. 
  • Beskyttelsen gælder udelukkende oplysninger fra CPR-registeret.
  • Beskyttelsen vil ikke omfatte kontaktadresse, supplerende adresse eller en adresse på et hospital eller lignende. 
  • Dit navn og din adresse udleveres ikke til lokale vejvisere, og du vil ikke modtage henvendelser i forbindelse med statistiske og videnskabelige undersøgelser.
  • Du bør informere dit teleselskab om din navne- og adressebeskyttelse, da det f.eks. kan give problemer, når du skal have oprettet et abonnement.
  • Beskyttelsen er ikke gældende hos Post Nord, dette skal du selv sørge for. 

Tryk på selvbetjeningslinket herunder for at få navne- og adressebeskyttelse. 

 

By- og Kulturforvaltningen