Spring til indhold

Digital Post til dig som borger

Du modtager post fra offentlige myndigheder digitalt. Det hedder Digital Post.

For information in English about digital post, click here.

 

Som borger i Danmark modtager du din post fra offentlige myndigheder digitalt. Både postkassen og beskederne hedder Digital Post og sikrer en sikker digital kommunikation mellem dig og myndighederne. Sikkerheden er vigtig, fordi der ofte udveksles personfølsomme oplysninger.

Du modtager Digital Post fra offentlige myndigheder, fra du er 15 år gammel, og du har pligt til at læse den. Det har du, fordi den drejer sig om vigtige begivenheder i dit liv, som du skal forholde dig til. Det kan være, at du er blevet optaget på en uddannelse. At du har fået plads til dit barn i en institution. Eller du skal møde op til en aftale på hospitalet. De beskeder kommer som Digital Post.

 

I Digital Post kan du:

  • modtage post fra offentlige myndigheder.
  • skrive til offentlige myndigheder.

Se en kort video om Digital Post

 

Kom godt i gang

  • Benyt odense.dk eller borger.dk for at logge på Digital Post.
  • Kom godt i gang med MitID.  
  • Bliv guidet i Digital Post med vejledninger.

Borgmesterforvaltningen