Digital Post til dig som borger

I 2014 blev det obligatorisk for alle borgere at have Digital Post. Her på siden kan du finde vejledninger til, hvordan du logger på Digital Post første gang. Du kan også få hjælp i Borgerservice og på bibliotekerne.

Vi digitaliserer din kommunikation med os. Du slipper for papir, frimærker og turen til postkassen. Samtidig sparer vi penge i kommunen, når posten bliver modtaget og sendt via computeren i stedet for med papirpost. Vi vil nemlig hellere bruge pengene på pleje af ældre og pasning af børn.

 

Målet er, at 80 pct. af den skriftlige kommunikation mellem borgerne og det offentlige ved udgangen af 2015 foregår digitalt.

 

OBS: Fritagelse for Digital Post udløber

Er du midlertidigt fritaget for Digital Post, udløber din fritagelse automatisk den 1. november 2016. Herefter vil du begynde at få digital post, medmindre fritagelsen forlænges eller gøres permanent!

 

Kontakt Borgerservice hvis du får brug for hjælp.

 

Tips og tricks

Her sætter vi fokus på aktuelle tips til at blive dus med din digitale post:

  • Overser du vigtige bilag i din digitale post?

    Når du modtager en digital forsendelse med bilag, skal du være opmærksom på at funktionaliteten adskiller sig en smule fra din almindelige e-mail. I Digital Post kan du i øjeblikket kun se og tilgå bilagene fra indbakken, og altså ikke når du har åbnet selve forsendelsen. Du er derfor nødt til at være lidt ekstra omhyggelig så du ikke overser vigtige bilag. Læs mere om hvordan du finder og læser bilag her.

  • Vidste du, at du kan få en mail og en SMS, når du har modtaget ny post i din digitale postkasse?
    Læs hvordan du tilmelder dig under Vejledning i brug af Digital Post

    

Hvad er Digital Post?

Digital Post er sikker, digital kommunikation mellem dig og det offentlige. Send, modtag og opbevar din korrespondance med det offentlige i Digital Post. Din digitale postkasse er tilknyttet dit CPR-nummer og følger dig hele livet – uanset om du flytter adresse eller skifter e-mail.

 

Billedfrise Digital Post
 

Har du en e-boks, kan du med et enkelt klik i den digitale postkasse sikre dig, at du også kan se indholdet fra din e-boks i Digital Post. Så får du samlet din post fra både offentlige myndigheder og private virksomheder ét sted.

 

Har du brug for hjælp til brug af Digital Post?

Klik på billedet og find udvalgte vejledninger.

 
 spot digital post vejledning

Support

Oplever du problemer med din digitale postkasse, kan du kontakte Digital Post brugersupport på telefon 38 17 11 87 alle hverdage mellem kl. 9 og 20 samt i weekenden mellem kl. 11 og 17.

Opdateret 30-06-2016

Borgmesterforvaltningen