Digital Fuldmagt
Med Digital Fuldmagt kan du nemt og sikkert give en anden person adgang til at hjælpe dig i kontakten med Odense Kommune. Odense Kommune indfører Digital Fuldmagt gradvist på udvalgte områder, og du kan følge med i implementeringen her.
Hvad er Digital Fuldmagt?
Digital Fuldmagt er en sikker og nem måde at give en anden person, for eksempel en pårørende, en ven eller en professionel hjælper, mulighed for at handle på dine vegne i kontakt med Odense Kommune og andre offentlige myndigheder. Det kan være nyttigt, hvis du har svært ved selv at bruge digitale selvbetjeningsløsninger eller har brug for hjælp til konkrete opgaver.
Når du giver en Digital Fuldmagt, bestemmer du selv:
- Hvem der må handle på dine vegne
- Hvad personen må gøre (for eksempel se din sag eller sende ansøgninger)
- Hvor længe fuldmagten skal gælde
Du giver fuldmagten via en sikker løsning på borger.dk, og du kan altid ændre eller tilbagekalde den. Læs mere om Digital Fuldmagt på borger.dk.
Odense Kommune indfører Digital Fuldmagt på udvalgte områder
Odense Kommune indfører Digital Fuldmagt i etaper, også kaldet fuldmagtspakker. Det betyder, at du gradvist vil kunne give Digital Fuldmagt til flere typer af kommunale ydelser og sager, for eksempel boligstøtte, sygedagpenge eller ældrepleje.
Vi opdaterer denne side, når nye områder bliver tilgængelige. Du kan derfor følge med her og få det nyeste overblik.