Spring til indhold

Opsigelse af almindelig kommunal lejebolig/ældrebolig

Her på siden kan du opsige dit lejemål, hvis du bor til leje i en af Odense Kommunes lejeboliger eller ældreboliger.

Kontakt

Ejendomsadministrationen

Nørregade 36
5000 Odense C
65 51 21 21

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Digital Post

Udlejning for borgere

Email

udlejning.bkf@odense.dk

Via selvbetjeningslinket her på siden kan du opsige dit lejemål. Blanketten kan kun bruges, hvis du bor i en almindelig lejebolig eller en ældrebolig, hvor Odense Kommune er udlejer.

Opsigelsesvarslet er løbende måned plus 3 måneder til den 1. i en måned. 

Hvis du ønsker at udnytte den forudbetalte leje i opsigelsesperioden, skal du kontakte lejemålets administrator. Vær opmærksom på, at den forudbetalte leje kun dækker den rene husleje – lejer skal stadigvæk betale aconto varme m.v. i opsigelsesperioden. 

Udnytter du ikke den forudbetalte leje i opsigelsesperioden, vil den blive medtaget i flytteopgørelsen.

I forbindelse med løsningen vil du blive bedt om at logge på med NemId.

Dette skal du have klar:

  • Dit NEM-ID
  • Din fraflytningsdato
  • Ved fraflytning p.g.a. dødsfald skal du have cpr.nr. på afdøde

 

Få hjælp til at udfylde skemaet

Hvis du ikke har mulighed for at benytte den digitale løsning er der flere muligheder:

  • Du kan møde i Borgerservice på Borgernes Hus og få hjælp.
  • Du kan også møde op i INDGANGEN, Dalumvej 95 B og få hjælp

Man anbefaler altid at du får lavet et NEM-id, hvis du ikke har. Et NEM-id er ikke det samme som digital post

Du har også mulighed for at kontakte Ejendomsadministrationen. Se kontaktoplysninger i den hvide  boks.

Du skal dog være opmærksom på at e-mail ikke er sikker kommunikation. Hvis du vil give os fortrolige/følsomme oplysninger, så kontakt os direkte og sikkert via Digital Post (Dette kræver at du har et NEM-ID).

Opdateret 20-08-2019

By- og Kulturforvaltningen