Digital Post til dig som borger

I 2014 blev det obligatorisk for alle borgere at have Digital Post. Her på siden kan du finde vejledninger til, hvordan du logger på Digital Post første gang. Du kan også få hjælp i Borgerservice og på bibliotekerne.

Vi digitaliserer din kommunikation med os. Du slipper for papir, frimærker og turen til postkassen. Samtidig sparer vi penge i kommunen, når posten bliver modtaget og sendt via computeren i stedet for med papirpost. Vi vil nemlig hellere bruge pengene på pleje af ældre og pasning af børn.

 

I dag foregår mere end 90% af den skriftlige kommunikation mellem borgerne og Odense Kommune digitalt.

 

Sidste nyt

Forbedringer i Digital Post:

Datoen for modtagelse af en Digital Post-forsendelse er i indbakken nu suppleret med et tidspunkt.

Det er nu blevet lettere at holde styr på bilag vedhæftet en Digital Post-forsendelse. Se hvordan her.

Tips og tricks

  • Overser du vigtige bilag i din digitale post?
    Når du modtager en digital forsendelse med bilag, skal du være opmærksom på at funktionaliteten adskiller sig en smule fra din almindelige e-mail. I Digital Post kan du i øjeblikket kun se og tilgå bilagene fra indbakken, og altså ikke når du har åbnet selve forsendelsen. Du er derfor nødt til at være lidt ekstra omhyggelig så du ikke overser vigtige bilag. Læs mere om hvordan du finder og læser bilag her.

Har du brug fore mere hjælp, så klik på billedet og find et udvalg af vejledninger.

 
spot digital post vejledning

 

Support

Oplever du problemer med din digitale postkasse, kan du kontakte Digital Post brugersupport på telefon 82 30 32 31 mandag - søndag mellem kl. 9 og 20. Helligdage dog kun mellem kl. 10 og 15.

 

Hvad er Digital Post?

Digital Post er sikker, digital kommunikation mellem dig og det offentlige. Send, modtag og opbevar din korrespondance med det offentlige i Digital Post. Din digitale postkasse er tilknyttet dit CPR-nummer og følger dig hele livet – uanset om du flytter adresse eller skifter e-mail.

 

Billedfrise Digital Post
 

Har du en e-boks, kan du med et enkelt klik i den digitale postkasse sikre dig, at du også kan se indholdet fra din e-boks i Digital Post. Så får du samlet din post fra både offentlige myndigheder og private virksomheder ét sted.

 

Opdateret 02-07-2018

Borgmesterforvaltningen