Odense Musikudvalg
Udvalget består af syv medlemmer med forskellige musikfaglige kompetencer, der sammen forvalter midlerne i Odense Kommunes Musikpulje.
Selvbetjening
SelvbetjeningsoversigtKontakt vedr. Musikpuljen
Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.
Digital Post

Høring i Odenses musikliv – Vil I være med til at forme fremtiden?
Hvis du repræsenterer en musikforening, arrangørgruppe, medie eller anden aktør i Odenses musikliv og ikke har modtaget invitationen, så skriv til os på stoettetilmusik@odense.dk – så sender vi dig en invitation til høringen.
Odense Kommune har haft et rådgivende musikudvalg siden slutningen af 1980'erne.
Odense Musikudvalg fordeler midlerne i Musikpuljen.
Find referater fra møder i Odense Musikudvalg.
Musikudvalgets opbygning og virke
Den nuværende organisering af Odense Musikudvalg med syv medlemmer blev besluttet af Odense Byråd den 20/1 2010 og senest revideret af By- og Kulturudvalget den 18/4 2017, hvor antal suppleanter blev udvidet til syv.
Odense Musikudvalg er etableret jf. lov om musik, samt den kommunale styrelseslov § 17, stk. 4. Musikudvalgets funktionsperiode er 4 år og følger den kommunale byrådsperiode. Perioden går fra 1. januar i lige år til 31. december i ulige år.
Årligt mødes musikudvalget 6-7 gange og behandler ca. 100 ansøgninger til Musikpuljen. Møderne ligger typisk mandage kl. 16:00-18:30. Odense Kommune har desuden aftalt med Musikudvalgets medlemmer, at de på 6 udvalgte torsdage om året yder rådgivning og sparring til byens musikarrangører i Kulturkontakten.
For dette arbejde modtager Musikudvalgets medlemmer 455 kr. pr. møde (2025-niveau) svarende til indenrigsministeriets gældende diættakst jf. vederlagsbekendtgørelsen § 4.
- Se alle musikudvalgets mødedatoer og referater her
- Læs mere om vores åbne rådgivningstilbud Kulturkontakten
Du kan læse mere i:
- Vedtægt for Odense Musikudvalg
- Forretningsorden for Odense Musikudvalg
- Retningslinjer for Odense Musikudvalgs administration af midler (senest opdateret 30/5 2016 efter By- og Kulturudvalgets beslutning 5/4 2016)
Alle der får bevilget tilskud fra Musikpuljen skal benytte Odense Kommunes logo i markedsføringen. Alternativt kan også musikudvalgets logo anvendes.
Medlemmer af Odense Musikudvalg i perioden 1/1 2022 - 31/12 2025
Formand:
Stina Tølbøll Bekker
Tlf: 22 64 64 31
Mail: stinabekker99[a]hotmail.com
Næstformand:
Mikkel A. Kongstad
Tlf: 25 38 25 12
Mail: mikkel.a.kongstad[a]gmail.com
Ordinære medlemmer:
Liv Vester Larsen
Tlf:
Mail: livviolin[a]hotmail.com
Betina Følleslev
Tlf:
Mail: f_betina[a]hotmail.com
Vakant
Tlf:
Mail:
Eva Marie Rasmussen
Tlf:
Mail: evmr[a]odense.dk
Trine Lyngvig
Tlf:
Mail: trinelyngvig[a]gmail.com
Suppleanter:
Liv Vester Larsen (indtrådt i udvalget den 1/8 2022 som erstatning for Nathaniel Ford Holmberg, som udtrådte den 1/6 2022)
Niels Christian Vejby Geil
Michael Magee
Eva Marie Rasmussen (indtrådt i udvalget den 11/4 2023 som erstatning for Birgitte Momme, som udtrådte den 9/3 2023)
Eddie Mochia
Rasmus Gjerløff
Trine Lyngvig (indtrådt i udvalget den 24/6 2024 som erstatning for Pernille Krog Mogensen, som udtrådte den 16/5 2024)
Har du spørgsmål om musikpuljen, og hvordan den administreres, så skriv til: stoettetilmusik@odense.dk