Spring til indhold

Conventus introduktion

Benyt Conventus for at gøre administrationen i foreningen lettere med automatiserede arbejdsgange. Tilmelding via hjemmeside, direkte bogføring af kontingent osv.

Tavle med farverig tekst, hvor der står We make it easy

Se hvad Conventus kan gøre for din forening

Fritid, Park og Vej har siden 2010 forsøgt at lette den administrative byrde for foreningslivet.

Det er ikke let, da der kommer mange krav fra EU, regeringen med mere. Men vi forsøger at hjælpe foreninger i gang med Conventus som foreningsadministrationssystem. Og især efter GDPR lovgivningen kom har det haft stor betydning, at data og særlig følsomme data er rigtigt gemt. Om lidt kommer en ny bogføringslov (2026), hvor alle bilag skal gemmes digitalt. Her er Conventus også klar med udvikling i 2023. 

Lige nu er der ca. 100 foreninger og haller på Conventus i Odense. Bliv en del af det fællesskab og få god hjælp til at komme i gang, samt hjælp undervejs. 

Mange benytter systemet til tilmelding på hold og opkrævning af kontingent samt udarbejdelse af regnskab. Men Conventus er meget mere end det. Det indeholder billetsystem, booking af lokaler, mulighed for opbevaring af filer med mere.

Vi er klar med introduktionskurser, hvor I kan snuse til systemet.

 

Målgruppe for kurset

Alle foreninger - Kurset henvender sig til kursister, som ønsker at få viden om Conventus og systemets mange muligheder.

 

Selve kurset

Vi gennemgår:

  • Hvilke funktioner tilbyder Conventus?
  • Hvad er jeres udgift ved at bruge Conventus?
  • Hvad kræver det for at komme i gang?
    Hvad kræver det af jeres hjemmeside?

Udover ovenstående gennemgås også snitfladen til din kommune, og deres krav til, hvad I skal bruge Conventus til. 

Det betyder, at vi gennemgår oprettelse af bestyrelsen, registrering af roller for de frivillige, stamdata på foreningen i Conventus, og hvordan denne dataautomatisk kan afleveres til kommunen.

 

Underviser

Underviser er Julie fra SJ-Hjælp.

SJ-Hjælp hjælper foreninger og haller til en nemmere hverdag med fokus på digitalisering af organisationens administrative arbejde.

Sebastian og Julie er også at finde i ForeningsVærkstedet efterfølgende, så der er altid hjælp lige ved hånden. 

 

Dato, tid og sted

Introduktionen foregår torsdag den 18. april 2024 fra kl. 19.00 - 21.30 i Odense Idrætshal, Israels Plads 3, 5200 Odense V, mødelokale 2 på 1. sal. 

Tilmelding

Tilmelding foregår online på dette link

Vi lukker for tilmelding torsdag den 14. april 2024 kl. 12.00. 

 

Afbud

Hvis du bliver forhindret i at deltage, så vil vi sætte pris på, at du melder afbud. 

Du skal sende dit afbud til Vivian Glasdam Sørensen, e-mail: vgs@odense.dk - hvis der er tale om afbud samme dag, så send en SMS til 51777407.

By- og Kulturforvaltningen