Facebook 2.0 for foreninger - Indstillinger og features
Spar tid på foreningens Facebook. Vidste du, at Meta Business Suite samler de vigtigste funktioner ét sted – og giver dig overblik, struktur og ro i maven.

Få styr på Facebook – og frigør tid i hverdagen
De fleste, der arbejder med kommunikation i en forening, har én ting til fælles: Der er sjældent tid nok.
Facebook kan hurtigt blive en tidsrøver, hvis man ikke kender de værktøjer, der kan lette arbejdet. Meta Business Suite samler de vigtigste funktioner ét sted – og giver dig overblik, struktur og ro i maven.
På dette kursus får du indsigt i, hvordan du planlægger opslag, holder styr på kommunikationen og får øje på, hvad der virker – uden at skulle være online hele tiden.
Vi arbejder med simple metoder til at skabe en tydelig visuel og sproglig sammenhæng på tværs af jeres kanaler, så følgere genkender jer med det samme.
Samtidig får du overblik over, hvad man må dele af billeder – og hvornår det kræver samtykke.
Vi går i dybden med dagens emne
• Gennemgang af Meta Business Suite
• Tidsoptimering: planlægning og genbrug af indhold
• Sådan skaber du en rød tråd på tværs af kanaler
Det får du med hjem
• Overblik over Business Suite og de vigtigste funktioner
• Inspiration til at gøre mere med mindre
• Viden om regler og rettigheder
Program del 1:
kl. 17.00 Velkomst og intro
Hvad er Meta Business Suite?
- Planlægning og tidsoptimering
- Features og tidsbesparende funktioner
Kl. 18.30: Spisepause
Contentplan og visuel sammenhæng på tværs af kanaler
Retningslinjer for brug af billeder
Begivenheder, meningsmålinger og andet, der skaber liv
Tak for i dag
Kursus del 2
Byg videre på dine Facebook-færdigheder og lær at bruge platformen mere strategisk – uden at bruge mere tid. Vi fokuserer på, hvordan I som forening kan styrke dialogen med medlemmer, øge synligheden og bruge annoncering klogt og effektivt.
Kurset kræver, at du har deltaget i Få styr på Facebook – og frigør tid i hverdagen (del 1).
Vi går i dybden med dagens emne
• Best practice for kommentarer og beskeder
• Boost eller annonce – hvad er forskellen, og hvornår vælger man hvad?
• Kom i gang med simple målgrupper og budgetter
Det får du med hjem
• Enkle greb til at styrke dialog og fællesskab på Facebook
• Grundforståelse for betalt synlighed
• Tjekliste: Hvornår giver det mening at annoncere?
Program
Kl. 17.00: Velkomst og opsamling fra sidst
Dialog der virker
- Skab god kontakt via kommentarer, beskeder og reaktioner
Betalt annoncering
Kl. 18.30: Spisepause
Boost eller annonce?
Målgrupper og budget
Opsamling på begge kursuser
Tak for i dag
Underviser
Maja Bjørnskov, kommunikations- og marketingkonsulent hos JJ Kommunikation.
• Rådgiver og underviser virksomheder og organisationer i sociale medier og digital kommunikation.
• Har flere års erfaring med strategisk planlægning, målrettet indholdsproduktion og annoncering på tværs af digitale platforme.
• Uddannet cand.mag. i kommunikation og med en bachelor i kommunikation og digitale medier.
Dato, tid og sted:
Kurset foregår over to aftener tirsdag den 20. januar og tirsdag den 3. februar 2026 kl. 17.00 - 20.00. Det er en forudsætning ved tilmelding, at du kan deltage begge gange.
Stedet er vi på vej med, men det bliver i Odense.
Tilmelding:
Tilmeldingsfristen er mandag den 5. januar 2026 kl. 23.59.
Du skal tilmelde dig online på dette link
Afbud
Det er gratis at deltage, men ved udeblivelse uden afbud eller afbud senere end 48 timer før, opkræves et gebyr på 500 kr. Afbud meldes til Vivian Glasdam Sørensen på tlf. 51777407 (opkald eller sms med navn og foreningsnavn). Du er også velkommen til at sende en anden fra foreningen i stedet.