Spring til indhold

Opkvalificering af nyansatte

Du kan som arbejdsgiver få tilskud til opkvalificering, hvis du ansætter en ledig i en ordinær stilling.

Hvis din virksomhed ansætter en ny medarbejder, som har været ledig i en længere periode, kan der være brug for opkvalificering i form af korte erhvervsrettede uddannelsesforløb.

 

Du kan søge om at få tilskud til denne opkvalificering. Den ledige skal ansættes på ordinære vilkår, for at du kan søge om tilskuddet.

 

Betingelser for tilskud til opkvalificering

  • Du kan søge om tilskud til at opkvalificere medarbejderen, hvis opkvalificeringen ligger ud over den oplæring, du som arbejdsgiver forventes at give nyansatte i virksomheden.
  • Du må som virksomhed ikke modtage løntilskud eller andre supplerende ydelser i forbindelse med ansættelsen.

Sådan ansøger du om tilskud til opkvalificering

 

Ansøgningen sendes via digital post. Brug linket i kontaktboksen.

 

OBS: Du skal ansøge om tilskuddet, før selve udgiften har været afholdt. Vedlæg dokumentation for det ansøgte tilskud til opkvalificering.

Tilbage til Ansættelse med støttemuligheder


Beskæftigelses- og Socialforvaltningen