Spring til indhold

Hjælpemidler til brug på arbejde

Du kan som arbejdsgiver søge tilskud til hjælpemidler, hvis du har en medarbejder med et handicap eller en funktionsnedsættelse.

Har din medarbejder et handicap eller en funktionsnedsættelse, kan du søge om hjælpemidler, særlige arbejdsredskaber og mindre tilretninger af arbejdspladsen, der kompenserer for medarbejderens begrænsning i arbejdsevnen. Det kan fx være ændring af den fysiske indretning, en speciel stol, licenser til ordblinde og blinde og høreteknisk udstyr mv.

Hvilke medarbejdere er omfattet?

  • Lønmodtagere ansat i ordinært job
  • Selvstændige
  • Fleksjobansatte
  • Førtidspensionister ansat i job med løntilskud (tidligere skånejob)
  • Ledige, der deltager i vejledning og opkvalificering
  • Ledige, der deltager i virksomhedspraktik eller i job med løntilskud

Søg om tilskud til hjælpemidler på arbejdspladsen

Du skal sammen med medarbejderen udfylde, underskrive og sende ansøgningsskemaet via virk.dk til Odense Kommune. Brug selvbetjeningsløsningen ”Hjælpemidler til brug på arbejde” her på siden.

Bemærk: Tilskud til hjælpemidler kan som udgangspunkt ikke bevilges, hvis virksomheden allerede har anskaffet hjælpemidlet.

Har du spørgsmål?

Kontakt Job & Funktion i Odense Kommune (se kontaktoplysninger i kontaktboksen).

Information til borgere

Læs mere på vores side henvendt til borgere

 

Tilbage til Medarbejder med behov for støtte

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen