Spring til indhold

Mentorforløb til nyansatte i virksomheden

Du kan få tilskud til en mentor, hvis du har en ny medarbejder, eller skal til at ansætte en medarbejder, som har behov for ekstra vejledning eller støtte.

Når du ansætter en ny medarbejder, kan det være en god idé at vælge en mentor i virksomheden, som kan være med til at give en god introduktion og oplæring.

En mentor er en erfaren medarbejder i virksomheden, der sørger for introduktion og oplæring af den nye medarbejder i et omfang, der rækker ud over en virksomheds normale forpligtelser til introduktion og oplæring. Mentoren kan også være en ekstern person.

Mentoren kan hjælpe medarbejderen til at få en god start i virksomheden eller med fastholdelse af jobbet.

Mentorordningen kan anvendes ved ordinær ansættelse, ansættelse med løntilskud og fleksjob. Ordningen bruges typisk, når en ansøger ikke har haft tilknytning til arbejdsmarkedet i en længere periode.

 

Betingelser for tilskud til en mentor

Du kan få tilskud til en mentor, hvis mentoren har afgørende betydning for ansættelsen. Det betyder, at mentorens indsats ligger ud over, hvad du som arbejdsgiver normalt forventes at gøre i forbindelse med en ansættelse.

Vil du vide mere om mentorordningen, så kontakt Virksomhed & Arbejdskraft. Se kontaktoplysninger i kontaktboksen.

Tilbage til Medarbejder med behov for støtte



Beskæftigelses- og Socialforvaltningen