Jeg er medlem i en a-kasse

Som ledig kan du få dagpenge i op til 2 år, og som dimittend op til 1 år, hvis du er medlem af en A-kasse.

For at få udbetalt dagpenge, skal du stå til rådighed for arbejdsmarkedet, og du skal melde dig ledig på jobnet.dk og i din A-kasse.

Fra 1. til 13. ledighedsuge har du kun kontakt med din a-kasse

Fra 1. januar 2024 træder nye regler i kraft. Det betyder, at du fra den dag, du melder dig ledig og 13 uger frem, deltager i samtaler og får rådgivning om jobsøgning hos din a-kasse og ikke i jobcentret. Din a-kasse informerer dig nærmere om dette.

På første dag som ledig

• Du skal melde dig ledig på jobnet.dk
  • Du skal udfylde en ledighedserklæring hos din a-kasse

Inden for de første to uger som ledig

Du skal oprette dit CV på jobnet.dk inden for de første to uger som ledig. Det gør du ved at logge ind med dit MitID.

Brug gerne god tid på dit CV, da det er vores bedste mulighed for at finde dig, når vi får et jobtilbud fra en virksomhed.

Dit møde med jobcentret efter 13 ugers ledighed

Efter 13 ugers ledighed skal du også deltage i møder om din jobsøgning i jobcentret. Vi vil sammen kigge på din jobsøgning, og du vil få råd og vejledning. Du modtager et brev med information fra jobcentret.

Her finder du mere information om samtaler med jobcentret efter 13 ugers ledighed.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen