Spring til indhold

Plejehjemmet Rytterkasernen

Plejehjemmet Rytterkasernen arbejder vi med beboere, der primært har kognitive udfordringer, som fx demens. Vi arbejder meget med udvikling af faglighed og vægter bl.a. samarbejde og at hjælpe hinanden højt.

Rytterkasernen nyt billede
Dine kommende kollegaer, Plejehjemmet Rytterkasernen

Om din nye arbejdsplads


Hos Plejehjemmet Rytterkasseren er vi ca. 57 skønne ansatte. Vi er både social- og sundhedsassistenter, social- og sundhedshjælpere, pædagoger, ergoterapeut og husassistenter. Dertil har vi også studerende og elever.

Vores beboere er i forløbet med vedvarende sygdomsudvikling, og de fleste af dem har en grad af demens. Det er særligt for os her på Rytterkassernen, at vi har en del yngre beboere med demens.

I alt har vi 52 beboere, som er fordelt på flere afsnit. Hos os er det vigtigt, at vi kender beboerne godt og ved, hvordan vi hjælper dem og giver dem gode rammer. Her skal man kunne lide, og være i stand til, at komme tæt på mennesker, og man skal ikke være bange for omsorgsarbejdet.
Vi prioriterer, at det er de samme medarbejdere, der kommer ind til beboerne, så vi har mulighed for at skabe en relation. Det giver beboerne tryghed og os mulighed for at løse vores arbejde bedst muligt

Det kan du glæde dig til


Hos Plejehjemmet Rytterkasernen kan du glæde dig til at blive en del af en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden med opgaver og er gode til at lytte til hinanden. Vi har for et par år siden fået et nyt ledelsesteam, og det fungerer rigtig godt for vores arbejdsplads. Vi har et godt arbejdsmiljø, og hver måned bliver vi opdaterede gennem et nyhedsbrev, så vi altid ved, hvad der foregår.

 

Citat
Vi har en god leder, som vi føler os trygge ved. Hun er frisk og engageret, og vi kan kommunikere med hende uden at tænke på, at hun er leder, hvilket er rart. Det giver også mulighed for nogle gode snakke i lokaludvalget, hvor vi blandt andet har snakket drømmescenarier og realistiske scenarier.Medarbejder, Plejehjemmet Rytterkasernen


Du kan altså glæde dig til en arbejdsplads hos Rytterkasernen, hvor vi giver plads til dialog og erfaringsudveksling. Erfaringsudvekslingen ligger også i det tværfaglige samarbejde, hvor blandt andre de dygtige sygeplejersker er gode til at oplære sosu-medarbejderne i forskellige opgaver, hvilket giver glæde og tryghed.

Dine muligheder hos os

Hos os får du som ny kollega en god introduktion til arbejdspladsen. Du bliver både tilbudt demenskurser og diverse udbud af andre relevante kurser.

Vi er rigtig dygtige til demens, og hos os får du mulighed for at øge din faglighed og dit speciale. Vi er stolte af vores gode læringsmiljø og faglige niveau. Vi har fokus på at understøtte den enkelte i teamet.

Du bliver en del af en arbejdsplads, hvis vision for fremtiden er at bibeholde et godt renomme, og at vores medarbejdere er kendt som fagligt dygtige og kompetente, omsorgsfulde mennesker, der føler ansvar og fællesskab på arbejdspladsen. Vi ønsker at udvikle os gennem faglighed, struktur, refleksion og åben dialog. Vi vil gerne blive gode til at blive bedre.


Vil DU være med til at skabe fremtidens arbejdsplads hos Plejehjemmet Rytterkasernen i Odense Kommune?

Se ledige stillinger

Skriv Rytterkasernen i søgefeltet for at få ledige stillinger hos os frem.


Ønsker du at vide mere?

Plejehjemmet Rytterkasernen

Godt at vide om plejehjemmet rytterkasernen

Plejehjemsleder: Rikke Valentin Jensen. 
Assisterende plejehjemsleder: Louise Hansen. 

 

Vores adresse er: Rytterkasernen 7A, 5000 Odense C. 

 

Arbejdstider: 

Dagvagt: 7/7.30 - 13/14/15.

Aftenvagt: 14.30/15 -  22.30/23.

Vi arbejder ikke nat.
 

Der er mulighed for weekendarbejde hver 2. og 3. weekend i dagvagt og hver 2. weekend i aftenvagt. 

 

Normeringen i dagvagt er 14 faste medarbejdere og 8 i aftenvagten hele ugen igennem. 

Det er også muligt at arbejde blandede vagter. 

 

Teammøder:
Hos os har vi teammøder hver 6. uge. Vi bruger teammøderne til at vende forskellige inputs og har dialoger om, hvordan det forskellige står og går. Som medarbejdere føler vi, at vi bliver lyttet til. Vi har beboerkonference hver 12. uge og efter behov. Vi har faglig opfølgning i nexus hver 3. uge. Derudover har vi personale/SSA/aftenvagt og afløser møde hver 12. uge. 

 

Vi arbejder med en vagtplan, hvor alle møder er fast integreret i arbejdstiden. 

Proces og udvikling som du kan være med til:
Vi er et ret nyt ledelsesteam, og vi er stadig i gang med en proces. Det betyder, at du hos os får mulighed for at være med i en udvikling, hvor vi sammen skaber den arbejdsplads, vi er glade for.
Vi er indtil videre lykkedes med at skabe en kultur, hvor folk er gode til at hjælpe hinanden og bede om en hjælpende hånd. Selv de dage, hvor vi er pressede, er der ro på. Og så vil vi rigtig gerne mere af det tværfaglige, fordi vi her får et meget bredere billede af, og tilbud til, vores borgere.


Vi sender nyhedsbrev ud cirka 6 gange årligt. 

 


Genveje