Spring til indhold

Demensteam

Demensteamet er et specialiseret team, der rådgiver og vejleder borgere med diagnosticeret demens, deres pårørende og plejepersonale. Vi er en medarbejdergruppe med høj faglighed, der står midt i orkanens øje og trækker tråde ud til vores samarbejdspartnere, så vi kan hjælpe demensramte familier til en ny hverdag med sygdommen.

Demensteamet
Dine kommende kollegaer i Demensteamet.

Om din nye arbejdsplads

Demensteam er et lille specialiseret team med 10 engagerede kollegaer, hvoraf syv arbejder som demenskoordinatorer, én som hjemmevejleder og to som fysioterapeuter. Vi rådgiver og vejleder borgere med diagnoseret demens, deres pårørende og plejepersonale i demenssygdommen. Der er cirka 950 hjemmeboende borgere tilknyttet vores team. Hver demenskoordinator er tilknyttet en hjemmeplejegruppe, hvor de har en rådgivende funktion. Hjemmevejlederen er tilknyttet yngre mennesker med demens og deres familier, når der er særligt behov for dette. Vi har et evidensbaseret træningshold med fysisk og kognitiv træning med seks deltagere, der kommer hos os to gange om ugen i et forløb á fire måneder, som fysioterapeuterne har ansvaret for.

 

Hos os vægter vi vores relationer højt. Vi står ofte i meget sårbare situationer, derfor lægger vi meget vægt på faglig sparring og supervision. Vi er et team med en flad struktur, hvor alle respekterer og anerkender hinanden. Hos os har vi forskellige uddannelsesmæssige baggrunde som ergoterapeut, fysioterapeut, socialpædagog, sygeplejerske og social- og sundhedsassistent, derfor arbejder vi meget tværfagligt for yde den bedste rådgivning og vejledning til borgerne.

 

Det kan du glæde dig til

Du kan glæde dig til en arbejdsplads med spændende og varierende opgaver. Vi er et team, der har omsorg for hinanden. Vi sætter stor pris på et godt kollegaskab, hvor alle er åbne og ærlige overfor hinanden. Vi lægger stor vægt på høj faglighed, videndeling og læring. Du kan glæde dig til en spændende hverdag med faglige udfordringer, hvor du hjælper familier i svære situationer, og hvor din hjælp bliver værdsat. Tre gange om året tilbyder vi pårørendeundervisning, der er et kursus over seks gange. Derudover underviser vi i demenssygdomme på plejehjem, i foreninger, til Alzheimerdagen og lignende.

 

Citat
Det er et selvstændigt arbejde med spændende opgaver, hvor vi virkelig kan mærke, at vi gør en forskel. Vi får lov til at følge borgerne i en lang og svær periode, hvor vi er med til at støtte og hjælpe. Jeg er stolt af, at vi kan gøre livet en lille smule lettere for dem. 
Bettina, demenskoordinator

 

Du kan se frem til en selvstændig hverdag, hvor du selv tilrettelægger din arbejdsdag. Ledelsen hos os er altid tilgængelig og har en stor tillid til medarbejderne. Vi er en arbejdsplads, der ser det hele menneske – ikke kun sygdommen. Det er vigtigt for os at vise stor ydmyghed overfor hinanden og de borgere, som vi kommer ud til. Som medarbejder hos Demensteamet skal du være klar til at gribe boldene og være klar på en uforudsigelig hverdag. Vi er en arbejdsplads, der er meget stolte af at kunne hjælpe og skabe relationer, der giver borgere en lettere hverdag med demens. 

 

Dine muligheder hos os

Hos os har alle medarbejdere lang erfaring med demens og hjerneskader. Alle har flere tillægsuddannelser såsom Demenskoordinatoruddannelse, neuropædagogik, Marte Meo osv. Som medarbejder hos har du mulighed for at udvikle din faglighed gennem kurser eller efteruddannelser. Mange af dine kommende kollegaer er i gang med at tage en Åben Dialog uddannelse. Derudover er erfaring i undervisning af voksne også en stor prioritet hos os, da vi bruger mange timer på at undervise plejepersonale og pårørende.

 

Vi har supervision, som også giver os mulighed for at rykke os fagligt. Vi har et stort fokus på dygtiggørelse indenfor demensområdet, da vi vil være de førende indenfor vores felt. Den enkelte ansatte har derfor et stort ansvar for at følge med i den nyeste viden, så vi kan rådgive og vejlede borger, pårørende og plejepersonale bedst muligt.

 

Vil DU være med til at skabe fremtidens arbejdsplads hos Demensteamet i Odense Kommune? 

Se ledige stillinger

Skriv Demensteam i søgefeltet for at få ledige stillinger hos os frem 

 

Ønsker du at vide mere? 

Demensteam

GODT AT VIDE OM DEMENSTEAM

Teamleder: Lene Andersen. 

 

Vores adresse er: Slotsgade 5, 2. tv., 5000 Odense C. 

 

Arbejdstider: 

Hos os er fleksibilitet en vigtig del af vores hverdag, derfor planlægger medarbejderne selv deres arbejdstider.

Der er ingen aften- og weekendarbejde. 

 

VISO-specialister 

Hos os arbejder en demenskoordinator og hjemmevejleder som VISO-specialister. Vi er leverandør for Socialstyrelsen til forskellige kommuner for at rådgive og vejlede borgere, pårørende og fagpersoner i komplicerede sager. 

 

Det sociale 

Det er vigtigt for os, at vi har det godt socialt på arbejdspladsen. Vi arrangerer sociale aktiviteter, fordi det er limen, der holder os sammen, da vi er meget ude af huset. Vi kombinerer sommetider det faglige og sociale, hvilket giver en god dynamik i teamet.