Spring til indhold
Nyhed

En femtedel af virksomhederne i Odense Kommune åbner ikke deres Digital Post

14-10-2018
 

1. november 2013 blev det obligatorisk for virksomheder at bruge Digital Post. Statistik fra Digital Post viser, at ikke alle virksomheder er blevet dus med Digital Post på de fem år. I nogle brancher undlader helt op til 25% at åbne deres post. Kampagne skal hjælpe de glemsomme.

 
 
 
 

Åbner virksomhederne ikke deres post, risikerer de at gå glip af vigtig post fra det offentlige. Det kan eksempelvis være fakturaer og efterfølgende rykkere fra kommunen, nabo- og partshøringer, indhentning af virksomhedsstatistik, orientering om ændringer på genbrugspladsen eller i de trafikale forhold, indkaldelse til syn af virksomhedens bil(er) og fartbøder fra politiet. Det kan imidlertid også være forsendelser til specifikke målgrupper, eksempelvis tilbud til iværksættere.

Brancheforeninger hjælper deres medlemmer på vej
Cityforeningen, Arbejdsgiverne (håndværkere), Lægeforeningen i region Syddanmark samt Vollsmose Torv er blandt de brancheforeninger, der på Odense Kommunes opfordring har sendt en informationsmail ud til deres medlemmer for at minde dem om at åbne deres Digital Post.

Odense Kommune vil følge op med virale annoncer, radiospots, avisannonce, artikel, plakater og foldere.

"Vi håber hermed at få rigtig mange virksomhedsejere i tale. Vi vil nemlig gerne gøre opmærksom på, at håndteringen af Digital Post i virksomhederne er langt nemmere i dag end, da det blev obligatorisk for fem år siden. Blandt andet kan vi af statistikken se, at rigtig mange af dem, der ikke åbner deres post heller ikke er tilmeldt muligheden for at få besked på mail og SMS, når der er kommet ny post i virksomhedens digitale postkasse", fortæller chefkonsulent Birgitte Hjelm Paulsen, IT & Digitalisering, Odense Kommune.

Virksomhederne kan tilmelde sig til e-mail- og SMS-beskeder i deres digitale postkasse. Det sker i menuen Indstillinger. Her tilføjer man en mailadresse og et mobilnummer.

Digital Post er nu let for enkeltmandsvirksomheder
Digital Post for virksomheder har aldrig været nemmere. Og det gælder især for enkeltmands-virksomheder. Personer, der har enkeltmandsvirksomheder, kan nu bruge deres private NemID til at logge ind på deres virksomheds digitale postkasse.

Har man en smartphone, slipper man også for bøvlet med nøglekortet af pap. I den nye NemID-nøgleapp skal man bare swipe til højre for at få adgang til sin digitale postkasse.


Virksomheder kan få hjælp til Digital Post
Interesserede virksomheder kan læse mere om, hvordan de bruger Digital Post via www.odense.dk/post-erhverv. Her henvises også til telefonisk support og ansigt-til-ansigt hjælp.

 
 
 
Kontaktinformation

Chefkonsulent Birgitte Hjelm Paulsen, tlf: 20558257, mail: bihp@odense.dk

 
 

Opdateret 14-10-2018