Sådan kommunikerer vi

Læs her om principperne for kommunikationen i Odense Kommune.

Odense Kommunes kommunikation er baseret på en række principper.

 

Principperne gælder for:

intern kommunikation,

brugerkommunikation,

borgerkommunikation,

bykommunikation.

 

Autenticitet, dialog og handling 

De tre grundprincipper for vores kommunikation i Odense Kommune hedder autenticitet, dialog og handling.

 

Når vi siger, 'Vi er autentiske', vil det sige, at vi kommunikerer direkte og ærligt, lyttende og søgende; vi tør arbejde i det uforudsigelige.

 

Når vi siger, "Vi går i dialog", ønsker vi udveksling og samspil mellem mennesker, fordi det skaber mening og udvikling.

 

Når vi siger, "Vi sætter handling bag ordene", så betyder det, at vi gør, som vi siger. 

Odense Kommune går ind for princippet om meroffentlighed og åbenhed. Det betyder:

 

- At du her på hjemmesiden kan finde et hav af informationer og muligheder for at betjene dig selv.
- At du kan se byrådsmøderne og læse dagsordener og referater for byrådet og de politiske udvalg.
- At du kan abonnere på nyheder fra Odense Kommune.
- At post til kommunen offentliggøres på siden om Odense Kommunes åbne postlister.

 

Hjælp os med at blive bedre

Vi ønsker hele tiden at blive bedre. Hvis du oplever en kommunikation, der ikke stemmer med vores principper, så hører vi meget gerne fra dig.

Send en mail til Kommunikation@odense.dk. Begrund gerne dine forslag eller din kritik.

Er du ansat i Odense Kommune, kan du finde vejledninger og regler og anden hjælp på medarbejderportalen under "Værktøjer" og "Kommunikation"



Opdateret 07-02-2018

Borgmesterforvaltningen