Spring til indhold

Trafikplanlægger til By- og Kulturforvaltningen i Odense Kommune

En af vores dygtige trafikplanlæggere er flyttet til en anden landsdel, og derfor har vi brug for at finde en anden dygtig og kompetent trafikplanlægger, som har lyst til at arbejde med signalstyring i en storby under transformation.

Vi søger en faglig stærk trafikplanlægger/ingeniør med viden om og interesse for signalanlæg. Dit daglige arbejdsfelt vil være med fokus på trafikafvikling for både biler, cyklister, busser, fodgængere og den kommende letbane. Det er en fordel, hvis du har erfaring med styring-/overvågning af trafiksignaler.

Om jobbet
Odense er midt i en transformation fra ”stor dansk by til dansk storby” med omtanke. Bystrategien har fokus på bæredygtig mobilitet og ambitiøse klimamål samtidig med, at kommunen og byen udvikles. Mange store og spændende projekter er i gang og flere er på vej.

Dine kerneopgaver bliver trafikteknisk drift af Odenses 202 aktive signalanlæg + 25 fremtidige – hvoraf letbanen kører igennem de 55. Herunder løbende optimering af eksisterende signaler, justering af signaler i forbindelse med vejarbejder, planlægning og godkendelse af nye signalanlæg.
Vi forventer desuden, at du kommer til at arbejde med trafikplanlægning i forbindelse med byens udvikling både i eksisterende og nye udviklingsområder. I forbindelse med den fysiske planlægning vil dine arbejdsopgaver blandt andet være at foretage modelberegninger og konsekvensvurderinger af trafikale tiltag.

Ud over kerneopgaverne i stillingen vil du få mulighed for at være med til at sætte et præg på stillingen. Der vil være mulighed for projektledelse og/eller projektering mv.   

Om dig
Dine kompetencer:
  • God forståelse for trafikteknisk drift. Det er et plus, hvis du kan eller har kendskab til projektering af signalanlæg.
  • Helhedsorienteret blik for trafikafvikling og trafikplanlægning, hvor bæredygtig mobilitet og cykelfremme er lige så vigtige elementer i signalstyringen som afvikling af biltrafik.
  • Udarbejdelse af kapacitetsberegninger.
  • Erfaring med trafikplanlægning og forståelse for konsekvenser ved ændringer i infrastruktur.
  • Gerne erfaring/kendskab for arbejdet i trafikmodeller (VISUM).
  • Kan kommunikere med borgerne.
  • Evne og vilje til videndeling og sparring.
  • Nysgerrig og nytænkende.
  • Gode samarbejdsevner.
Tværfagligt samarbejde er en kerneværdi i vores kontor og forvaltning. Derfor skal du være god til at samarbejde.

Vi forventer, at du: 
  • Er en teamplayer, der ser værdi i og har lyst til at være en del af et kontor, hvor mange opgaver løses i projektgrupper og på tværs af faglige og personlige kompetencer.
  • At du kan arbejde selvstændigt, når opgaven tilsiger dette.
  • Er ansvarsfuld og initiativrig med interesse for at udvikle din faglighed både i samarbejde og samspil med gode kollegaer.
  •  Er en positiv bidragsyder til det faglige såvel som sociale miljø i kontoret og i forvaltningen.
  • Ser dine kollegaer som medspillere og samarbejdspartnere.
Om os
By- og Kulturforvaltningen holder til på Slottet i Nørregade 36 i Odense - 5 min. gang fra Odense Banegårdscenter. Din arbejdsdag vil primært være på Slottet, men du vil også skulle færdes rundt i kommunen på besigtigelser, møder med borgere, rådgivere, leverandører, virksomheder og samarbejdspartnere.  

Du vil blive en del af kontoret Trafik og Mobilitet, som er et farverigt kontor med ca. 30 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellige fagligheder og opgaver. Vi planlægger og udvikler vejprojekter/tiltag på kommunens veje – og er en del af vejmyndigheden i kommunen. Kontoret er organiseret i 3 Teams: Team trafik, Team Mobilitet og Mobil i Odense. Du vil blive en del af Team Trafik med 11 trafikplanlæggere. I Team Trafik tager vi hånd om fremkommeligheden, trafiksikkerheden og mobiliteten i Odense. Dette sker i tæt samarbejde med den øvrige del af kontoret og på tværs i forvaltningen herunder med andre afdelinger og kontorer afhængigt af opgaven. Vi er et kontor hvor samarbejde, faglig sparring, forskellighed og respekt for den enkelte vægtes højt. Du vil opleve fleksibilitet i hverdagen, forskelligartede opgaver og med varierende deadlines.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Tiltrædelse snarest muligt og senest 1. oktober 2020.

Det praktiske 
For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Team Trafik Mie Brøchner på 4020 7986 mail mibr@odense.dk eller kontorchef Trafik og Mobilitet Rasmus Bach Mandø på 5148 0071 mail rbma@odense.dk.

Ansøgningsfrist og forløb.
Ansøgningsfristen er den 16. august 2020. Vi forventer at holde samtaler torsdag i uge 34, 2020. Der kan muligvis blive tale om en 2. samtale.  




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura, Ledelse og Projektledelse
Ansøgningsfrist
16-08-2020
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
Snarrest muligt og senest 1. oktober

Kontaktperson

Mie Brøchner
4020 7986
Rasmus Bach Mandø
5148 0071