Spring til indhold

Personlig assistent til Job og Sygdom 1, Sygdagpengeområdet

Har du god sans for struktur og planlægning samt gode skriftlige kompetencer? Er du øvet IT bruger og kan sætte dig ind i, samt arbejde i flere forskellige fagsystemer? Måske er du socialrådgiverstuderende eller i gang med andet relevant studie, eller du ønsker at kombinere dit job, med mellem 6 til 9 timer om ugen, som personlig assistent for en jobrådgiver i Odense Kommunes Sygedagpengeafsnit? Så vil vi gerne høre fra dig.

Om jobbet
Vi søger en personlig assistent ca 6-9 timer om ugen, som kan assistere en af vores  jobrådgivere, som har brug for assistance til den administrative del af sagsbehandlingen.

Dine opgaver bliver at assistere vores jobrådgiver i hendes administrative opgaver, såsom:
  • Afsendelse af breve og indkaldelser til borgere og arbejdsgivere via fagsystem
  • Afsendelse af anmodninger om læge attester via fagsystem
  • Telefonisk kontakt til lægehuse og sygehuse vedr. status for lægeattester
  • Booking af interne møder efter anvisning
  • Booking af eksterne møder efter anvisning samt tolkebooking
  • Administrative taste/ registrerings opgaver på borger i fagsystem efter anvisning
  • Administrative henvisninger til kursus samt administrativ oprettelse af praktikker i fagsystem
  • Tjek af borgerdata i fagsystem
  • Efter anvisning medvirke til at holde overblik på sagsstamme og faglig info
  • Medvirke til ibrugtagelse/ indlæring af nye tekniske løsninger
Der vil være stor mulighed for fleksibilitet i arbejdets tilrettelæggelse i forhold til dit
studie eller job. Jobbet er perfekt for dig, som gerne vil have et studierelevant arbejde, hvor du også har tid til dit studie.

Om dig
Som personlig assistent for vores jobrådgiver skal du kunne understøtte jobrådgiverens opgaveløsning – og ikke udføre opgaverne selv. Vi søger en kollega, der kan byde ind med følgende kvalifikationer:
  • Erfaring i samarbejdet med mennesker
  • Stærke kommunikative og administrative evner
  • I besiddelse af gode IT-kompetencer
  • Lyst til at indgå som understøttende kollega for vores jobrådgiver
  • Professionelt og struktureret tilgang til arbejdet
  • Have evne til at prioriterer i de tildelte opgaver
  • Kan gå til og fra opgaver uden at miste overblik
  • Have gode samarbejdsevner
Om os
Job & Sygdom 1 er en del af sygedagpengeområdet i Odense Kommunes Beskæftigelses- og Socialforvaltning. Området har ca. 80 medarbejdere, organiseret i 5 afdelinger, med hvert
deres ansvarsområde, der bidrager ind i den fælles kerneopgave. Vi har til huse på Tolderlundsvej 2, centralt beliggende i Odenses bymidte med fem minutters gang til offentlig transport.

Fælles for alle 5 afdelinger er vores fokus på at fastholde den sygemeldte i jobbet hvilket for Job og sygdom 1 betyder, at vi arbejder med sygemeldte fra private virksomheder, samt selvstændige erhvervsdrivende i forhold til sygedagpengeområdets kerneopgave, at støtte og motivere den sygemeldte til at udvikle og genvinde arbejdsevne og derved kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet hurtigst muligt.

Vi arbejder med henblik på at tilrettelægge det rette individuelle forløb for borgeren, der tager udgangspunkt i dennes konkrete behov. Vi har et ønske om at forkorte den gennemsnitlige sagsbehandlingstid samt reducere antallet af længerevarende sygedagpengesager. Vi tror på, at tidlig og personlig kontakt er en af grundstenen til et individuelt tilpasset sygedagpengeforløb.

Ingen ønsker at blive ramt af sygdom, men når det sker, er det vigtigt, at man føler sig inddraget ved en sygemelding. Vi vægter stor faglighed og viden om sygedagpengeområdet, samt den virksomhedsrettede indsats højt. Vi lægger vægt på at koordinere at sygedagpengeindsatsen sker i tæt samarbejde og dialog med virksomheder, a-kasser og praktiserende læger, så den sygemeldte bringes hurtigst muligt tilbage til arbejdsmarkedet.

Vi er en engageret, faglig stærk afdeling, hvor vi sammen tænker i helheder, finder nye veje og til stadighed udvikler vores metoder og kompetencer. 

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte afdelingsleder Lisbeth Krag Petersen på 29108697 eller lbkp@odense.dk  hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen.

Tiltrædelse hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og HK.

Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 8. juni 2020. Samtaler forventes afholdt den 11. juni 2020 fra kl 12.00.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Ansøgningsfrist
08-06-2020
Arbejdstid
Deltid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
Hurtigst muligt

Kontaktperson

Lisbeth Krag Petersen
29108697