Spring til indhold

Rehabiliteringsrådgiver til behandling af hjælpemiddelsager i Ældre- og Handicapforvaltningen

Har du overblik og forstår at samarbejde tværfagligt og helhedsorienteret? Har du en anerkendende og motiverende tilgang, og tager du udgangspunkt i borgerens ressourcer og netværk? Vil du arbejde i en organisation med mange samarbejdspartnere og udfordringer?
Så læs videre her.


Myndighedsområdet i Ældre- og Handicapforvaltningen søger en rehabiliteringsrådgiver til behandling af sager vedrørende hjælpemidler, forbrugsgoder og mindre boligændringer i en fast stilling på 35 timer ugentlig i Forløb Vedvarende Sygdomsudvikling, med tiltrædelse den 1. maj 2020.

Om os
Myndighed i Ældre- og Handicapforvaltningen er organiseret i 4 forløb/afdelinger. Stillingen er i Forløb Vedvarende Sygdomsudvikling, hvor målgruppen er borgere med både fysiske og mentale funktionsnedsættelser på baggrund af f.eks. demens, parkinson o.lign.

Du bliver en del af en gruppe, der er sammensat på tværs af både faglighed og funktioner. Du vil få en udekørende funktion, hvor du skal behandle ansøgninger efter Servicelovens §§ 112, 113 og 116. Vi arbejder med rehabilitering som metode til at støtte borgerne i at nå deres mål. Derfor er udredning, råd og vejledning samt henvisning til og samarbejde med bl.a. genoptræning, hjemmepleje og plejecentre, en væsentlig del af arbejdet.

Myndighed Forløb Vedvarende Sygdomsudvikling er beliggende på Vollsmose Alle 20 i Odense NØ.

Vi tilbyder
  • Et afvekslende, udfordrende og krævende job
  • En arbejdsplads i stadig udvikling med fokus på det gode møde med borger og pårørende
  • Afvekslende opgaver, som du selv har stor indflydelse på tilrettelæggelsen af
  • En arbejdsplads med engagerede, positive og fagligt kompetente og engagerede kolleger
  • Erfamøder og fagkonsulenter, der yder faglig sparring
Om jobbet
  • Sagsbehandling af hjælpemidler, forbrugsgoder og boligændringer til voksne
  • Råd og vejledning til borgere og pårørende i forhold til de ønsker og behov, der viser sig efter udredning
  • Tværfagligt samarbejde med andre rådgivere i Myndighed og Hjælpemiddelservice, som også er en central samarbejdspartner
  • Aktivt samarbejde i det koordinerende samarbejde med andre teams og afdelinger i forvaltningen
  • Faglig og tværfaglig sparring med kolleger og fagkonsulenter
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Er uddannet ergoterapeut eller fysioterapeut
  • Har gode formidlingskompetencer og gerne erfaring med sagsbehandling indenfor hjælpemiddelområdet
  • Har et godt kendskab til Serviceloven og til at træffe afgørelser herefter
  • Er god til at skabe relationer og se muligheder for samarbejde
  • Har overblik og er god til at tilrettelægge dit arbejde
  • Er fleksibel og vant til at arbejde selvstændigt
  • Har en respektfuld og anerkendende tilgang til andre mennesker
  • Har kørekort - vil være en fordel
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 

Vil du vide mere?
Du kan høre mere om stillingen ved at kontakte rehabiliteringsleder Inge Kuhlmann 21 78 75 31 eller assisterende rehabiliteringsleder Lotte Skovgård på 24 66 43 05. 

Det praktiske
Ansøgningsfrist er mandag, den 13. april 2020. Samtaler forventes afholdt fredag, den 17. april 2020. 




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Social, Sundhed, Omsorg og Personlig pleje
Arbejdstid
Deltid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. maj 2020

Kontaktperson

Inge Kuhlmann
21787531
Lotte Skovgård
24664305