Spring til indhold

Kommunikationspraktikant til HR & Uddannelse, Borgmesterforvaltningen

Er du i gang med din kandidatuddannelse, og skal du i praktik til efteråret? Læser du kommunikation, medievidenskab eller lign. og kunne du tænke dig at få både strategisk og hands-on erfaring med kommunikations- og brandingopgaver? Så er du måske vores nye praktikant.

Vi søger en praktikant til efterårssemestret 2020, som har lyst til at være med til at tiltrække flere elever til Odense Kommune.

Om os
Som praktikant vil du have din daglige gang på Rådhuset, hvor du bliver en del af afdelingen Uddannelse, der fungerer som ”én indgang” til Odense Kommune for elever, studerende og uddannelsesinstitutioner. Vi er 26 medarbejdere, som koordinerer elev -og studiepladser internt i kommunen, håndterer administration og rekrutterer medarbejdere og elever. Vores mission er at gøre Odense Kommune til et attraktivt uddannelses- og arbejdssted, og vores opgaveløsning udspringer af Odense Kommunes strategi for uddannelsesområdet. Lige nu arbejder vi rigtig meget med uddannelse af fremtidens velfærdsmedarbejdere som SOSU-elever og pædagoger, og det arbejde vil du også blive en del af som praktikant.

Vi er en afdeling, som er kendetegnet af høj faglighed og stort engagement i opgaverne. Der er højt til loftet og store armbevægelser samtidig med, at vi passer godt på hinanden. Du bliver en del af et team, hvor udviklingsprojekter og kontakt til ledere, elever, studerende og eksterne samarbejdspartnere er centrale omdrejningspunkter.

Om praktikken
Du vil primært blive tilknyttet vores område for erhvervsuddannelser, hvor du skal være med til at sprede budskabet om, at Odense Kommune er et godt uddannelsessted. Til efteråret vil vi arbejde med flere store dagsordener som fx udvikling af et nyt website for vores erhvervsuddannelser samt branding af SOSU-uddannelserne i form af fx kampagner og content til sociale medier. Vi forestiller os, at du primært vil blive tilknyttet projektet med at udvikle et nyt website for vores erhvervsuddannelser, og i den forbindelse kunne dine opgaver være:
  • Research og interviews med erhvervselever
  • Koordinering af aktiviteter og tiltag fx photoshoots
  • Samarbejde med både interne og eksterne leverandører
  • Tekstforfatning
Herudover vil der også være opgaver i praktikken, der ikke er relateret til websitet fx:
  • Udvikling og administration af sociale medier
  • Tekstforfatning og videoproduktion
  • Planlægning af events
  • Diverse ad hoc-opgaver
Dine nærmeste samarbejdspartnere vil være en studentermedhjælper og en konsulent, der samtidig fungerer som ansvarlig for din praktik. Det er vigtigt for os, at du føler dig som en del af afdelingen, og du vil deltage i afdelingsmøder m.m. på lige fod med dine øvrige kolleger,

Om dig
Vi lægger vægt på, at du:
  • Er kandidatstuderende på en videregående uddannelse inden for fx kommunikation, medievidenskab, cand.it. eller lign.
  • Har mulighed for at opnå ECTS point for praktikopholdet
  • Er struktureret og har et godt overblik
  • Er udadvendt og initiativrig
  • Er god til at kommunikere og skabe kontakt på tværs af en stor organisation
  • Kan arbejde selvstændigt og følger opgaverne til dørs.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Hannah Stegger fra Uddannelse på haas@odense.dk og tlf. 2124 8090.
 
Løn og ansættelse
Arbejdstiden er ca. 25-30 timer ugentligt, og vi tilpasser naturligvis dit praktikophold, så det passer med dit studie og evt. valgfag. Herudover indretter vi dit forløb, så du kan opnå ECTS for opholdet jf. din studieordning. Praktikken er ulønnet.

Det praktiske
Opstart er ifm. efterårssemestret 2020.
Ansøgningsfristen er den 13. april 2020.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Kommunikation og Formidling, Studerende
Ansøgningsfrist
13-04-2020
Arbejdstid
Deltid
Varighed
Tidsbegrænset periode
Tiltrædelse
September 2020

Kontaktperson

Hannah Stegger
2124 8090