Spring til indhold

Ydelsessagsbehandler til Kontanthjælp

Kontanthjælp søger to erfarne ydelsessagsbehandlere til faste stillinger på 37 timer ugentligt, med forventet tiltrædelse 1. april 2020 eller snarest derefter.
 
Beskæftigelses- og Socialforvaltningens kerneopgave er at få borgerne i uddannelse og job. I Kontanthjælp understøtter vi dette ved at sikre borgerens forsørgelsesgrundlag, så de kan fokusere på at komme i beskæftigelse.

Om os
Vi er 55 medarbejdere, som arbejder helhedsorienteret med administrative og borgerrettede myndighedsopgaver primært indenfor Lov om aktiv socialpolitik.

Om jobbet
Dine primære arbejdsopgaver bliver, at:
  • Behandle digitale ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp og selvforsørgelses- og hjemrejseydelse/overgangsydelse
  • Sikre korrekt udbetaling af ydelser efter Lov om aktiv socialpolitik
  • Foretage opfølgning på løbende forsørgelsessager - §10 sager
  • Yde råd og helhedsorienteret vejledning til borgerne
Andre opgaver bliver, at:
  • Afholde samtaler om forsørgelsesydelser for de borgere, der ikke er digitale
  • Udføre administrative opgaver, der er tilknyttet til udbetalingen af de ydelser, vi varetager
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Er rutineret og har erfaring i at arbejde med Lov om aktiv socialpolitik og inden for kort tid vil kunne indgå i de daglige driftsopgaver
  • På en professionel måde håndterer konflikter med borgere og er bevidst om din kommunikation
  • Har flair for at arbejde med IT, og solid erfaring med KMD Aktiv
  • Har flair for tal og kompleks lovgivning
  • Er struktureret og god til at prioritere din tid i forhold til de daglige arbejdsopgaver
  • Er kontoruddannet, socialrådgiver, administrationsbachelor, socialformidler eller har lignende relevant uddannelse
Vi tilbyder
  • En stor afdeling, hvor vi arbejder med tilpasset LEAN, hvilket betyder at vi ikke arbejder med egne sagsstammer
  • En arbejdsplads, hvor der er mulighed for at du og dine kollegaer kan indrette arbejdsdagen fleksibelt
  • Sparring med erfarne kollegaer, prioritering af høj faglighed og et tillidsfuldt samarbejde med nærmeste ledere
  • En mangfoldig gruppe kollegaer, både hvad angår alder, baggrund og personlighed, hvor vi sætter pris på godt humør og hjælpsomhed
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Aflønning vil tage udgangspunkt i grundløn 22 i HK´s overenskomst eller i grundløn 31 i overenskomsten med Dansk Socialrådgiverforening.
 
Vil du vide mere
Hvis du vil vide mere om stillingen eller vores arbejdsplads, så er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Rikke Knudsen på 6163 1802 eller ydelsessagsbehandler Dorte Nørgaard på 6375 8465

Det praktiske
Ansøgningsfrist er onsdag den 19. februar 2020. Vi forventer at holde samtaler mandag den 24. februar 2020.  




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Ansøgningsfrist
19-02-2020
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. april 2020

Kontaktperson

Rikke Knudsen
6163 1802