Spring til indhold

Personale- og lønkonsulent til By- og Kulturforvaltningen

By- og Kulturforvaltningens ”Personale og Løn” søger en kompetent, energisk og serviceminded medarbejder med bred erfaring og interesse for at arbejde med personale- og lønforhold.
 
Om os
Vi er organiseret under Økonomi, og Personale og Løn består af 5 engagerede og dygtige personale- og lønkonsulenter, samt en kontorelev.
 
Vi har en uformel omgangstone. Vi lægger vægt på trivsel og et godt arbejdsmiljø med gode muligheder for personlig og faglig udvikling gennem uddannelse og sparring med dygtige og engagerede kolleger. Vi værdsætter et afbalanceret forhold mellem arbejdsliv og familieliv, hvor der samtidig er plads til at yde en ekstra indsats, når opgaven kræver det.
 
Personale og Løn har en central rolle i forhold til at sikre, at Odense Kommunes løn- og personalepolitik bliver efterlevet, samt at overenskomster, love og bekendtgørelser vedrørende ansættelsesretlige forhold bliver overholdt.
 
Opgaverne i Personale og Løn er mangeartede og omfatter blandt andet, forhandlinger med faglige organisationer, håndtering af personalesager, lønhåndtering mm. 

Du bliver en del af Personale og Løn, hvis primære opgave er at understøtte organisationen - ledere og medarbejdere - på bedste måde indenfor det personale- og lønadministrative område, hovedsageligt inden for personaleforhold. 

Om jobbet
Arbejdsopgaverne vil blandt andet være:
  • behandling af personaleadministrative opgaver (ansættelser, ændringer, fratrædelser)
  • fortolkning af overenskomster og rammeaftaler samt indgåelse af lokalaftaler
  • rådgivning og sparring i forbindelse med blandt andet barselsorlov, disciplinærsager og sygdomsopfølgning
  • deltage i afdelingens udviklingsopgaver
  • udarbejdelse af lokale retningslinjer og procedurer inden for området
  • rådgivning, vejledning og servicering af kolleger
  • sparring med ledere vedrørende rekruttering af nye medarbejdere
Om dig
Vi forventer, at du er specialist og har erfaring indenfor personale- og lønområdet, hvor din styrke ligger på personaleområdet. Ud over det besidder du en stor faglighed og en sund dømmekraft. Du kan arbejde struktureret og systematisk i et arbejdsmiljø, som på nogle tidspunkter kan være hektisk og uforudsigeligt.

Vi forventer i øvrigt, at du:
Fagligt:
  • har indgående kendskab til personale- og lønforhold på specialistniveau
  • har en relevant uddannelse indenfor personale- og lønområdet
  • har erfaring i lønsystemer og gerne Silkeborg Løn (SD) - herunder Basisløn 3270
  • har flair for IT og øje for de muligheder en øget digitalisering kan give
Personligt:
  • har gode formidlings- og samarbejdsevner
  • er fleksibel og formår at arbejde i et team
  • trives med og er god til rådgivning, vejledning og sparring
  • har gennemslagskraft og tager initiativ
  • arbejder selvstændigt, løsningsorienteret og struktureret
  • er positiv, med et smittende humør og ser muligheder frem for begrænsninger
  • er villig til at udvikle dine kompetencer inden for området  
Vi tilbyder
  • et spændende og afvekslende job i en udviklingsorienteret organisation
  • stor indflydelse på tilrettelæggelse af eget arbejde
  • teamarbejde med engagerede kollegaer
  • en arbejdsplads med et godt socialt miljø
  • relevant kursus og efteruddannelse
  • sundhedsordning  
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og HK.  Aflønningen vil ske med udgangspunkt i grundløntrin 32 i HK's overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer ugentlig med flexordning, og tiltrædelse er 1. december 2019.
 
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte leder af Personale og Løn Morten Pedersen på 5177 7353 eller på mpe@odense.dk.

Du kan læse mere om Odense Kommune og By- og Kulturforvaltningen på www.odense.dk.
 
Det praktiske
Ansøgningsfristen er 22. september 2019, og samtaler forventes afholdt i uge 40.   




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Ansøgningsfrist
22-09-2019
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. december 2019

Kontaktperson

Morten Pedersen
51777353