Spring til indhold

Erfaren specialkonsulent til Økonomiafdelingen i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Er du en erfaren og faglig stærk økonomikonsulent med indgående kendskab til kommunaløkonomi?  Vil du sammen med resten af afdelingen videreudvikle økonomistyringen i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen?

Da en af vores meget erfarne medarbejdere fratræder, søger vi en specialkonsulent til vores afdeling.
 
Om os
Beskæftigelses- og Socialforvaltningens kerneopgave er, at flere borgere kommer i job og uddannelse. Borgeren skal være i centrum i effektfulde indsatser, der sikrer, at vi når dette mål. Rammen for vores arbejde er dels de otte effektmål, som er vedtaget af Byrådet, og dels de underliggende mål, der er vedtaget i Beskæftigelses- og Socialudvalget.
 
I staben, hvor Økonomi er placeret, løftes opgaver indenfor økonomistyring, kommunikation, betjening af forvaltningens politiske udvalg og koncernledelse, juridisk og personalemæssig rådgivning, strategisk projekt- og procesunderstøttelse samt digitalisering og brug af data. Vi løser vores opgaver med en professionel stabsfaglighed, der understøtter, styrker og udvikler driften i at lykkes med kerneopgaven. Vi har stort fokus på det tværfaglige samarbejde samt at sikre høj troværdighed og tillid til vores arbejde. 
 
I Økonomi er vi 42 medarbejdere, der er organiseret i to afdelinger: Budget og Regnskab. Du kan se forvaltningens organisationsdiagram her Økonomi har det samlede driftsansvar for økonomistyringen og understøtter forvaltningens enheder gennem dialog og sparring.
Forvaltningens primære opgaveområder er følgende:
  • Beskæftigelsesområdet
  • Integrationsområdet
  • Dele af det specialiserede socialområde fx misbrugsbehandling, forsorgshjem og krisecenter.
 
Om jobbet
Som specialkonsulent får du en central rolle i forvaltningens økonomistyring samt i flere af forvaltningens projekt- og analyseopgaver. Du bliver ansvarlig for en række afrapporteringer og sagsfremstillinger til forvaltningens øverste ledelse samt Beskæftigelses- og Socialudvalget. Du bliver ligeledes ansvarlig for budgetopfølgningerne på en af forvaltningens fagområder. Her skal du understøtte og rådgive fagchefen på området i økonomiske og styringsmæssige spørgsmål. Du har reference til afdelingslederen i Budget.
 
For at bestride jobbet arbejder du selvstændigt, struktureret og resultatorienteret. Du besidder personlig gennemslagskraft og er tryg i rollen som projektleder. Du sikrer fremdrift og evner at afslutte opgaver selv med korte deadlines.
 
Om dig
Vi forventer, at du har flere års solid erfaring med økonomistyring på det kommunale område, og at du færdes hjemmevant i en politisk styret organisation. Du er glad for tal og analyserer og formidler komplekse økonomiske problemstillinger. Du har gennem tidligere jobs erfaring med projektledelse og procesplanlægning. Du har solide færdigheder i Excel og behandler effektivt store datamængder. Du er god til at opbygge robuste arbejdsrelationer til såvel interne som eksterne samarbejdspartnere. Du har en positiv indstilling og forstår at holde humøret højt selv i travle perioder.
 
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte os med spørgsmål om stillingen og en eventuel drøftelse af personlige kvalifikationer i forhold til stillingen.
Du kan kontakte Økonomichef Martin Gils Andersen på maga@odense.dk eller på 2497 0643.
Alle henvendelser behandles fortroligt.
 
Ansættelsesvilkår
Du ansættes i forhold til gældende overenskomst, og lønnen fastsættes på baggrund af dine erfaringer og kvalifikationer.
Tiltrædelse ønskes snarest og senest pr. 1. december 2019
 
Ansættelsesproces
Der er ansøgningsfrist fredag den 29. september 2019 
Første samtalerunde forventer vi afholdt torsdag den 3. oktober 2019
Anden samtalerunde forventer vi afholdt fredag den 11. oktober 2019
Inden anden samtalerunde vil du blive bedt om at gennemføre en personprofilanalyse, præsentere referencer samt arbejde med en case.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Ansøgningsfrist
29-09-2019
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. december 2019

Kontaktperson

Martin Gils Andersen
2497 0643