Spring til indhold

Viceberedskabsinspektør til Beredskab Fyn

Kunne du tænke dig at arbejde med nogle af Danmarks mest engagerede frivillige?

Beredskab Fyn søger en viceberedskabsinspektør, der skal sikre at strategien for det støttende frivillige beredskab implementeres hos de frivillige. Du skal via din løbende dialog med de frivillige sikre, at udviklingen hele tiden matcher organisationens behov og strategi. Vi har netop gennemført en omfattende rekruttering, og er derfor lige påbegyndt den nye uddannelse i Stabsstøtte og Teknisk Service.

Om jobbet
Stillingen er relativt ny, og den rette kandidat kan med ansvarlighed og selvstændighed skabe en unik position, i forhold til at arbejde med den frivillige del af beredskabet hos et af Danmarks største beredskaber.

Dine hovedopgaver bliver understøttelse af det frivillige støttende beredskab, samt andre spændende opgaver i Operativ Afdeling, som f.eks. bidrage til indkøb af materiel.  Du skal være et fagligt fyrtårn og et fast ankerpunkt for de frivillige.

Du vil referere til Operativ leder - område 1.

Da det er en administrativ stilling, vil arbejdstiden som udgangspunkt være i dagtimerne, men der skal forventes nogen mødeaktivitet udenfor normal arbejdstid. Du skal forvente, at du i gennemsnit har 3 - 4 aftenmøder med de frivillige om måneden, og at du 8 - 10 gange årligt skal deltage i aktiviteter en lørdag eller søndag.

Om dig
Vi forventer:
  • At du har en bred beredskabsfaglig uddannelse og gerne erfaring indenfor det frivillige beredskab.
  • At du er uddannet holdleder og har fungeret som dette ved et 112-beredskab.
  • At du har gode administrative evner, da dette også er en nødvendighed for at lykkes i jobbet.
  • At du er god til at planlægge og strukturere dit arbejde ud fra en varieret hverdag, hvor du vil opleve øget travlhed i visse perioder.   
  • At du er i stand til at prioritere opgaverne ud fra vigtighed/relevans i forhold til den aktuelle tid og situation.
  • At du er tydelig i din kommunikation – både i skrift og tale, samt at der er overensstemmelse mellem kommunikation og handling.
  • At du hele tiden sikrer en stor involvering af de frivillige.
  • At idéer og udfordringer drøftes med nærmeste leder i egen afdeling/område. 
  • At du understøtter de frivillige ved akutte opgaver i det omfang du kan, også selv om det er udenfor allerede planlagt arbejdstid. F.eks. ved akutte klimahændelser, hvor der skal udlægges mobile vandbarrierer m.v.
  • At du har ren straffeattest.
  • At du har kørekort kategori B.
Det er en fordel hvis:
  • Du i tidligere ansættelse har arbejdet med frivillige.
  • Du har kørekort B/E og C
Vi kan tilbyde 
Et spændende job, hvor du vil have tæt kontakt til vores mere end 100 meget engagerede frivillige, der er fordelt på 5 geografiske områder (Langeland, Nordfyn, Nyborg, Odense og Svendborg).

Gode kollegaer og en organisation, der hele tiden udvikler sig i takt med omverdenen.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og den forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelse pr. 1. oktober 2020 eller hurtigst muligt.

Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen og dens indhold, er du meget velkommen til at kontakte operativ leder Frank Praefke på 2448 0364 eller på frp@beredskabfyn.dk. Træffes ikke i uge 30 og 31 grundet ferie. 

Det praktiske
Ansøgningsfrist er søndag den 9. august 2020.
Samtaler forventes afholdt mandag, den 17. august 2020. Evt. 2. samtale forventes afholdt onsdag, den 19. august 2020. 




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Teknik, Miljø og Brandvæsen
Ansøgningsfrist
09-08-2020
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. oktober 2020 eller hurtigt muligt

Kontaktperson

Frank Praefke
2448 0364