Spring til indhold

Problemer med udsendte rykkere

Pressemeddelelse fra BorgerServiceCenter:

 

Problemer med udsendte rykkere

 

Nogle borgere i Odense Kommune oplever i disse dage problemer med udsendte rykkere.

 

Underholdsbidrag:

Ved udsendelsen af afkrævningsskrivelser på undeholdsbidrag kan enkelte borgere opleve, at de ikke får medsendt girokort til betaling. Fejlen vil blive rettet snarest muligt og girokort vil blive fremsendt til de berørte.

 

Ejendomsskat:

Der er i de seneste dage udsendt ca. 1700 rykkere på ejendomsskat. BorgerServiceCentret er blevet opmærksom på, at der er sket fejl i forbindelse med udsendelsen. Det har betydet, at der er borgere som ved en fejl har modtaget en rykker.

 

Fejlen skyldes dels, at borgere der er tilsluttet PBS af uforklarlige tekniske årsager er blevet frameldt, og dels at enkelte borgere, der netop har købt fast ejendom ikke har fået tilsendt opkrævning på ejendomsskat.

 

Det bevirker, at der på grund af den manglende betaling er udsendt rykker. Kommunen har ikke mulighed for at se, hvem der er omfattet af fejlen, og borgere der oplever disse problemer bedes henvende sig til BorgerServiceCentret på telefon 65 51 17 93.

 

I nogle ganske få tilfælde er der sket fejl i forbindelse med kommunens kuvertering af rykkerskrivelser. Fejlen bevirker at der i samme brev er sendt rykkere ud til flere borgere.

 

Odense Kommune beklager fejlen og den ulejlighed som den har medført for de berørte. Vi arbejder på at sikre, at sådanne fejl ikke sker igen.

 

Kontaktmulighed:

Har du brug for yderligere oplysninger i forbindelse med denne pressemeddelse kan du kontakte BorgerServieCentret, Ann Dorrit Lagoni, tlf.: 65 51 60 25.