Spring til indhold

Flere vil i partnerskab om løn

 

Stor interesse for partnerskab med Odense Kommune

Efter annoncering i EU-tidende har Odense Kommune fået henvendelse fra 5 virksomheder, som har vist interesse for at indgå i et offentligt-privat partnerskab med kommunen om lønadministration. Det drejer sig om Silkeborg Data, KMD, Visma Services Danmark, Accenture HR Services og et konsortium bestående af firmaerne Multi Data og Bluegarden.

Kommunen har opfordret alle 5 firmaer til at afgive tilbud på opgaven og fremsendt udbudsmaterialet, som er udarbejdet med bistand fra konsulentfirmaet Rambøll Management.

 

Siden 1970 har Odense Kommune haft en samlet lønadministration for hele kommunen, som løbende er blevet udviklet og effektiviseret. Kommunen har derfor stærke kompetencer på området, og det er meget rutinerede og erfarne medarbejdere som varetager lønadministrationen.

 

Gennem udbuddet vil Odense Kommune finde den private samarbejdspartner, som er bedst til at udvikle kommunens lønadministration til en virksomhed, der kan tilbyde ydelser til flere kunder end kommunen selv.

Kommunen vil gennem partnerskabet med en privat virksomhed bedre kunne udnytte den specialviden man har på løn- og pensionsområdet. Samtidig vil man gennem partnerskabet udvikle nye produkter og services.

 

Med partnerskabet foretager kommunen ikke en traditionel udlicitering af de lønadministrative opgaver til en ekstern leverandør, men har fortsat selv en central rolle i styringen og udviklingen af opgaven. Begge parter bliver repræsenteret i det nye aktieselskab, som bliver rammen om samarbejdet.

 

Yderligere oplysninger hos stadsdirektør Jørgen Clausen, telefon 65 51 10 01