Spring til indhold

Souschef til Skt. Klemensskolen

Er du relationelt stærk og god til kommunikation? Trives du med ordentlighed og struktur? Vil du være en del af et åbent og udviklingsorienteret ledelsesteam, som prioriterer trivsel og godt arbejdsmiljø højt?
Så er du måske vores nye souschef.

Da Skt. Klemensskolens souschef går på pension, søger vi en dygtig og engageret souschef, der brænder for læring og trivsel for elever og ansatte.

Primære ledelsesopgaver
Som souschef på Skt. Klemensskolen indgår du i et ledelsesteam, som desuden består af en indskolingsleder og en skoleleder, og med et meget tæt samarbejde med skolens sekretær. 

Som souschef forestiller vi os, at dine arbejdsopgaver bliver:
  • Strategisk udvikling i samarbejde med ledelsesteamet
  • Faglig ledelse
  • Udskolingen, herunder prøveafvikling og samarbejde med UUO mm. 
  • Personaleledelse og pædagogisk udvikling
  • Lyst til og flair for administrative opgaver, herunder overordnet økonomi i tæt samarbejde med skolens sekretær, skoleårets planlægning og vikardækning.

Profil af Skt. Klemensskolens souschef
Forventningerne til vores nye souschef er mange. Vi håber, at du:
  • er dialogsøgende, anerkendende og åben i din tilgang til andre
  • er lyttende, reflekterende, beslutsom og robust
  • har god humor samt en undersøgende tilgang til udfordringer og konfliktløsning
  • kan arbejde systematisk og struktureret med blik for både detaljer og helhed
  • vil være synlig i hverdagen og være en god rollemodel for andre
  • har gode relationelle og kommunikative kompetencer i forhold til medarbejdere, elever og forældre
  • kan begejstres og ser udvikling af arbejdsglæde som vigtig
  • er modig, tager ansvar og har et positivt livssyn
  • er ærlig og autentisk
  • er empatisk, god til at samarbejde og kan bidrage til et trygt arbejdsmiljø
  • ser en værdi i at videreudvikle eget virke og egen praksis i samspil med
    ledelsesteamet
  • er læreruddannet, har god undervisnings- og ledelseserfaring
  • har eller er i gang med relevant lederuddannelse. 

Skt. Klemensskolen
Skt. Klemensskolen er en tosporet skole med 400 elever. Derudover har skolen 2 OBS-klasser med 14 elever. 

Vi har 47 ansatte, heriblandt 30 lærere, 10 pædagoger, 1 sekretær og ledelsesteamet. Skt. Klemensskolen er kendetegnet ved et engageret og udviklingsorienteret personale. Vi har en høj social kapital som prioriterer det kollegiale fællesskab højt, og som det er vigtigt for os, at alle tager del i.  

Skt. Klemensskolen ligger i det sydlige Odense, nær grønne områder og tæt på motorvejen. Det er en velfungerende og faglig stærk skole. Skolen er en del af et lokalsamfund, hvor der er en utrolig stor forældreopbakning til alt, hvad der foregår på skolen. Skolen har et meget stort skoledistrikt og elev- og forældregrundlaget afspejler derfor samfundets diversitet. Vi har en velfungerende skolebestyrelse og en aktiv forældreforening, der bakker op om hele skolens dagligdag.

Vil du vide mere?
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte skoleleder Morten Aaris på tlf. 5177 7378 eller på mail: maar@odense.dk. Du er meget velkommen til at aftale besøg på skolen. 

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 

Ansættelsesprocessen
Der er ansøgningsfrist den 22. november 2019.

1. samtalerunde holdes den 6. december 2019 og 2. samtalerunde den 18. december 2019. Forud for 2. samtalerunde vil du blive bedt om at gennemføre en personprofil-analyse og løse en skolepolitisk case. Du vil også blive bedt om at oplyse referencer.

Stillingen forventes besat den 1. februar 2020.

Skt. Klemensskolen: Et fællesskab, hvor det hele menneske og faglighed er i fokus.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Ledelse og Projektledelse, Undervisning - Almen- og specialområdet
Ansøgningsfrist
22-11-2019
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. februar 2020

Kontaktperson

Morten Aaris
5177 7378