Spring til indhold

Guide til elektronisk ansøgning

Her kan du læse mere om, hvordan I forbereder jeres elektroniske ansøgning til Hovedpuljen for frivilligt socialt arbejde eller Udviklingspuljen for frivilligt socialt arbejde.

Odense Kommune modtager kun ansøgninger, der er udfyldt via det elektroniske ansøgningsskema. Dog kan Udviklingspuljen også søges ved at tilmelde sig en af de mundtlige ansøgningsdage. 

 

Om ansøgningsskemaet

Spørgsmål markeret med * er obligatoriske at udfylde. 

Det elektroniske ansøgningsskema er inddelt i en række trin, der hver indeholde en række spørgsmål. Tryk på "Næste trin" og "Forrige trin" for at gå frem og tilbage mellem trinene. Vær opmærksom på, at der mellem de forskellige trin kan være ventetid, hvor computeren tænker og stiller om til næste trin.  

 

Hovedpuljens ansøgningsskema er inddelt i følgende trin:

  • Hvem er I? 
  • Økonomi
  • Jeres indsatser og aktiviteter
  • Omfang, værdi og samarbejde
  • Generelle oplysninger
  • Lov og administration
  • Kvittering for ansøgning

 

Se alle spørgsmålene i denne oversigt

 

Udviklingspuljens ansøgningsskema er i store træk opbygget på samme vis, dog med lidt færre spørgsmål. 

 

Om gem-funktion

Når I starter ansøgningsskemaet har I mulighed for at logge ind med et NEM-ID. Det giver mulighed for at gemme ansøgningen undervejs og vende tilbage på et senere tidspunkt. I skal bruge samme NEM-ID, når I vil genoptage ansøgningen. Ansøgningen kan ikke gemmes, hvis der ikke logges ind med NEM-ID. 

Selvom I kan gemme ansøgningen, er det altid en god idé at forberede de lange besvarelser i et separat dokument. Sæt det ind i ansøgningsskemaet ved at anvende kopier- og indsæt-funktionerne (Ctrl C + Ctrl V i Word).

 

Send ansøgning

Inden I sender ansøgningen, har I mulighed for at gennemgå jeres ansøgningen på en oversigtside. Tryk på "Forrige trin" nederst på siderne, hvis der er noget I vil ændre i ansøgningen. Vær opmærksom på, at det kan være nødvendigt at vedhæfte eventuelle filer på ny. Tryk på "Send ansøgning" på skemaets sidste trin. Vær tålmodig der kan gå et par minutter før ansøgningen er gået igennem, og I kommer til kvitteringssiden. Vi har modtaget jeres ansøgning, når I kommer til kvitteringssiden. I modtager en automatisk email som kvittering for modtaget ansøgning.

 

Hav bilag klar

Sørg for at have følgende bilag klar, som skal uploades i ansøgningsskemaet:

  • Budget
  • Vedtægter
  • Liste over bestyrelsesmedlemmer
  • Referat fra seneste generalforsamling

Ansøgningsskemaet kan håndtere de fleste filformater. Sørg dog for ikke at uploade zip-filer. De uploade filer må til sammen max være på 20 mb. 

 

Hav styr på det formelle

For at kunne ansøge skal I have styr på følgende:

  • CVR-nummer. I kan kun ansøge, hvis I har et CVR-nummer. Opret eller tjek jeres CVR-nummer på: www.virk.dk.
  • NEM-konto som er tilknyttet jeres CVR-nummer. Evt. udbetaling af tilskud sker altid til en NEM-konto tilknyttet CVR-nummer. 
  • Adgang til foreningens e-Boks (Digitale Postkasse). Kvittering og svar på ansøgning sendes den e-boks tilknyttet jeres CVR-nummer. 
  • I er i hht. lovgivning forpligtede til at indhente børneattester på alle ansatte og frivillige, der i foreningsregi er i direkte eller indirekte kontakt med børn og unge under 15 år.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen