Hvordan betaler jeg for madservice?
Du kan betale for madservice på flere måder. Her kan du læse om dine muligheder.
Du kan betale på to måder, enten via faktura eller direkte via din sociale pension.
Som udgangspunkt vil du blive opkrævet via faktura. Det gælder dog ikke, hvis du har ansøgt elektronisk og i ansøgningen har givet fuldmagt til betaling direkte via din pension.
Betaling via faktura
Du vil modtage faktura i din digitale postkasse. Hvis du er fritaget for digital post, vil du modtage faktura via almindelig post.
Fakturaen indeholder kodelinje, som du kan bruge til at betale via netbank. Du har også mulighed for at tilmelde faktura til Betalingsservice, så betalingen kører automatisk hver måned. På fakturaen kan du se de oplysninger, du skal bruge for at tilmelde Betalingsservice.
Hvis du har brug for hjælp til betaling via din netbank eller tilmelding til Betalingsservice, skal du kontakte din bank.
Vær opmærksom på, at så længe du modtager et indbetalingskort, er tilmeldingen til Betalingsservice ikke gennemført. Selvom du har tilmeldt Betalingsservice, kan der gå lidt tid, inden betalingen kører automatisk.
Du har også mulighed for at betale faktura via vores betalingsløsning Betal din kommune på Odense.dk. Her kan du vælge enten at betale med kort eller via Mobilepay.
Du kan også ringe til Opkrævningen på tlf. 66 13 13 72 og betale via Mobilepay.
Læs mere om betaling direkte til Odense Kommune via linket her.
Betaling via din pension
Du kan også betale for din madservice via din sociale pension. Det betyder, at vi trækker beløbet direkte herfra.
Hvis du ønsker at betale via din pension, skal vi have en fuldmagt, hvor du giver os lov til at trække beløbet fra din pension. Du kan finde mere information om fuldmagt her.