Spring til indhold

Pædagogik i Honningkrukken Børnehus

Her kan du læse om pædagogik Børnehus.

Selvbetjening

Selvbetjeningsoversigt

I Honningkrukken Børnehus arbejder vi med udgangspunkt i læreplanstemaerne: Sprog, Krop og bevægelse, natur og naturfænomener, værdier og kulturelle udtryksformer, personlige og alsidige udvikling, sociale kompetencer og social inklusion.

 

Det gør vi i alle typer læringsmiljøer; i de organiserede læringsgrupper, i det frie læringsrum, i de temabaserede læringsrum og i de daglige læreprocesser.

 

Vi står på en inkluderende platform og arbejder hele tiden med øje for det relationelle.

 

Det er i fællesskabet ”vi vokser” – at vi udvikler handlekraft, tro på os selv og eget værd, bliver nysgerrige og oplever glæden ved livet. Vi arbejder bevidst med sproget i alle dagens læringsmiljøer; sproget er en vigtig forudsætning for aktiv og gensidig deltagelse i fælleskaberne.

 

Vi oplever selv Honningkrukken som en god vekselvirkning i hverdagen af struktur, systematik – på opdagelse i børnenes spor, ”højt til loftet” og gode grin. Det skal være trygt, spændende, sjovt og lidt skørt at være barn (og familie) i Honningkrukken.