Spring til indhold

Pædagogik i Fuglereden Børnehus

Her kan du læse om børnehusets pædagogik.

Selvbetjening

Selvbetjeningsoversigt

Fugleredens kerneværdi

- Personlig og social kompetence - små sociale individer som skal stå på egne ben, men samtidig fungere i et fællesskab.

- Trivsel - ingen udvikling uden trivsel, det går hånd i hånd med udvikling.

- Relationer - i relation danner barnet fællesskab, som er en af de grundsten der skal til for at skabe udvikling. Barnet udvikler sig selv, og opbygger selvværd.

- Anerkendelse - tage udgangspunkt i det enkelte barn og den pågældende situation.

- Forældresamarbejde - gensidigt samarbejde betyder at forældre og personale sammen tager ansvar.

- Faglig udvikling - sparring, refleksion, vidensdeling, holde sig opdateret.

 

Sprog

Vi har i Fuglereden meget fokus på kommunikation, fordi vi ved, det har stor betydning for, hvordan man indgår i sociale og følelsesmæssige sammenhænge. Derfor tænker vi altid sproget ind i alle hverdagens gøremål, vi sætter ord på alle de ting, vi siger og gør. Legen understøtter sproget, når legen er en kombination af planlagte og spontane aktiviteter samt den frie leg.


Vi arbejder ud fra evidensbaseret viden, blandt andet, Pia Thomsen, børnesprogsforsker.