Spring til indhold

Jeg har modtaget en rykker eller et brev om oversendelse til Gældsstyrelsen. Hvad gør jeg?

Her kan du læse om, hvorfor du har modtaget en rykker eller et brev om oversendelse til Gældsstyrelsen, og hvad du skal gøre. 

Hvis du ikke betaler til tiden, vil du efter 8 dage fra betalingsfristen modtage en rykker med et rykkergebyr på 250,00 kr.


Hvis du ikke betaler rykkeren indenfor 14 dage, vil fakturaen blive sendt til inddrivelse ved Gældsstyrelsen.


Har du modtaget en rykker for en faktura, du ikke mener, at du har modtaget, skal du kontakte Opkrævningen.


Hvis fakturaen er sendt til inddrivelse ved Gældsstyrelsen, skal du kontakte Gældsstyrelsen for betaling.

Har du spørgsmål til betaling af faktura, kan du kontakte Opkrævningen eller læse mere via linket her.


Du finder kontaktoplysninger til Opkrævningen og Gældsstyrelsen her.


Hvis du ikke har betalt, fordi du er uenig i fakturabeløbet, bør du altid straks kontakte den leverandør, der har levereret din mad og få gennemgået grundlaget for beløbet. Hvis der har været fejl i grundlaget, vil leverandøren sørge for en regulering.