Spring til indhold
Nyhed

Helsingør kopierer Odenses Erhvervskontakt

16-06-2011
Leder af ErhvervsKontakten i Odense, Mette Beck Nielsen, er stolt af at Odenses koncept gøres efter: ”Vi er kun glade for, at også andre kommuner har fået øjnene op for, at vi i Odense har fat i det helt rigtige koncept for servicering af virksomhederne”.

Fire kommuner med best practise inden for god virksomhedsservice er interviewet og danner datagrundlag for anbefalingerne fra KL. Men det er Odenses koncept, der gøres efter i Helsingør.

Odense etablerede ErhvervsKontakten allerede i 2009 og har været frontløber for konceptet med én indgang til kommunen. ErhvervsKontakten er i dag en stor succes – ikke mindst for virksomhederne: ”Det er et enestående godt tilbud, som kan spare virksomhederne for meget tid. Med Erhvervskontakten har vi i tæt samarbejde mellem erhvervsliv og offentlige myndigheder fået opbygget en smidig, koordineret og ubureaukratisk indgang til den offentlige myndighedsbehandling i Odense”, siger Mette Beck-Nielsen, der selv har været med til at bygge ErhvervsKontakten op.

ErhvervsKontaktens koncept har været inspirationskilde både i forhold til organisering (task force og organisatoriske placering), funktion (koordinerende enhed og én indgang) og aktiviteter (f.eks. netværk med erhvervsmæglere og byggerådgivere, opstartspakker m.v.)

Helsingørs koncept, som går under navnet One stop Erhvervsservice, vil starte op 1. september 2011.

Kontaktinformation
Mette Beck-Nielsen,
Sekretariatsleder,
Erhvervskontakten, 
Tlf. 24 59 76 39,
mebec@odense.dk