Lån til betaling af ejendomsskat

Her kan du læse om hvor og hvordan der kan søges om lån til
betalings af ejendomsskat og/eller lån til tilslutningsafgift.

Lån til betaling af ejendomsskat/grundskyld

Låneordningen vedrørende ejendomsskat overtages af skatteforvaltningen/SKAT. Fra november 2023 kan du ansøge om et pensionistlån via TastSelv/boligskattelån, som du finder på skat.dk.
Der er mulighed for at læse mere på Vurderingsportalen.dk
Lån til betaling af ejendomsskat vil ikke omfatte ejendomsbidrag, f.eks. betaling af rottebekæmpelse og skorstensfejning, som fortsat vil skulle betales til Odense Kommune.

Lån til betaling af tilslutningsafgift ved tilslutningspligt (tilslutningspligt til kollektive forsyningsanlæg)

Disse lån håndteres fortsat i Odense Kommune. Overholdes nedenstående betingelser, kan du kontakte os på esr.bmf@odense.dk.
Henvendelsen bedes indeholde oplysning om ejendommen, information om tilslutningsomkostningerne og endelig kontaktoplysninger. Herefter vil vi kontakte dig for yderligere dialog.

Betingelser for lånet til tilslutningspligt

For at få lån kræver det, at du eller din ægtefælle opfylder en af disse betingelser:

• Er berettiget til folkepension
• Får udbetalt social pension