Spring til indhold

HR

HR udgør Staben i Beskæftigelses- og Socialforvaltningen sammen med Ledelsessekretariatet og Økonomifunktionen.

Arbejdsopgaver HR:

Løn og Personale

  • Varetager forvaltningens løn- og personaleadministration
  • Rådgiver og vejleder om løn-, personale- og overenskomstmæssige forhold 
  • Understøtter ledelsens lokale lønforhandlinger – herunder at forvaltningens lønpolitik overholdes 
  • Sikrer det af revisionen fastsatte minimumsindhold i hver enkelt personalesag
  • Sikrer samspillet mellem løn- og økonomisystemet
  • Understøtter håndteringen af disciplinærsager samt afsked pga. sygdom og arbejdsmangel

Udvikling- og Arbejdsmiljø

  • Varetager HR og arbejdsmiljømæssige udviklings-, implementerings- og analyseopgaver
  • Løfter politik- og strategiformuleringsopgaver inden for HR og arbejdsmiljøområdet
  • Yder beslutnings- og implementeringsstøtte samt rådgivning og vejledning til ledelsen vedr. HR, trivsels- og arbejdsmiljømæssige initiativer og problemstillinger
  • Yder coaching og sparring vedr. leder- og ledelsesrollen
  • Understøtter talentudvikling, kompetenceudvikling, MUS, LUS og ledervurdering, leder- og ledelsesudvikling, udvikling af ledelsesværktøjer, organisationsudvikling og -design samt forandringsprocesser
  • Understøtter rekrutteringsprocessen vedr. lederrekruttering på niveau 2,3 og 4
  • Håndterer opgaver inden for beredskabs- og risikostyringsområdet.

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen