Dygtig og ansvarsbevidst økonomikonsulent til Beskæftigelses- og Socialforvaltningen

Vil du være en del af en velfungerende afdeling af økonomimedarbejdere og økonomikonsulenter?
Er du god til at samarbejde og formidle din viden til ikke-økonomer?
Sætter du en ære i at have overblik og levere resultater af højeste kvalitet?

 
Vi har travlt og søger derfor snarest muligt og senest pr. 1 august 2019 en dygtig økonomikonsulent, der i tæt samarbejde med sine kolleger, kan levere retvisende og gennemsigtige budgetopfølgninger og økonomisk ledelsesinformation.
 
Om os
I Beskæftigelses- og Socialforvaltningen er kerneopgaven at få borgerne i uddannelse og job. Økonomi understøtter - sammen med resten af Staben - driftsområderne i løsningen af denne kerneopgave. Vores ståsted er forvaltningens målsætninger, der spiller ind i byrådets effektmål.
Odense Kommune er stærkt optaget af en resultatskabende effektkultur og at gøre det, der virker bedst. I Økonomi giver det sig udslag i fokus på synliggøre kapacitetsudnyttelse og effektivitet i driften i forhold til at lykkes med kerneopgaven.
 
Vi er en velfungerende økonomifunktion, hvor vi prioriterer både en sikker drift og en progressiv udvikling. Vi har det store overblik over forvaltningens økonomi og understøtter den enkelte leder og chef med økonomi- og effektstyring.
 
Økonomi er en spændende og dynamisk arbejdsplads med et højt fagligt niveau. Afdelingen består af 42 engagerede medarbejdere, grupperet i Regnskab og Budget, to ledere og en økonomichef. Vi sætter pris på god sparring og samarbejde kolleger imellem.
 
Om jobbet
Som økonomikonsulent i Budget kommer du til at arbejde med mange forskelligartede opgaver, såsom budgetopfølgning, lønsimulering, økonomisk analyse, databearbejdning og løsning af diverse ad hoc forespørgsler fra såvel Staben som forvaltningens fagområder.
 
Du kommer til at lave opfølgning på investeringsmodeller og andre større projekter, der skal generere en økonomisk gevinst.
Du vil løbende indgå i arbejdsgrupper, der løser ad hoc opgaver af forskellig karakter.
 
Om dig
Vi ser gerne, at du har erfaring med at lave budgetopfølgning og økonomisk analyse fra tidligere/nuværende job.
Du har en relevant akademisk uddannelse inden for offentlig administration og/eller økonomi.
Du er rutineret bruger af Excel og gerne SAS eller lignende databehandlingsprogram.
Du har måske kendskab til den kommunale kontoplan på beskæftigelses- og socialområdet.

Personligt motiveres du af skarpe og til tider korte deadlines. Du er relationsskabende og formår at kommunikere med mange forskellige faggrupper på alle niveauer i organisationen.
Derudover er du ihærdig, udviser gå-på-mod, ansvarsbevidst, arbejder struktureret og selvstændigt samt overskuer flere, samtidige arbejdsopgaver.
Vi sætter stor pris på at få en ny kollega, der er åben og imødekommende og kommunikerer klart og tydeligt til kollegaer, ledere og chefer.
 
Vi tilbyder
Vi tilbyder en arbejdsplads med gode muligheder for faglig og personlig udvikling. En arbejdsplads, hvor vi samarbejder med mange forskellige faggrupper og lovområder.
Vores kontor er beliggende centralt i Odense C kun få minutters gang fra stationen.
 
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. For den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Stillingen er til besættelse hurtigst muligt og senest 1. august 2019.
 
Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder for Budget Maria Bønløkke på 6134 7713 eller makrb@Odense.dk.
Alle henvendelser behandles fortroligt.
 
Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den 23. juni 2019.
Vi afholder ansættelsessamtaler 26./27. juni 2019 - begge dage om eftermiddagen.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Ansøgningsfrist
23-06-2019
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. august 2019

Kontaktperson

Maria Krøis Bønløkke
6134 7713