Driftsleder til Teknisk Service

Kan du, med fokus på kerneopgaven, sikre en ansvarlig drift og gennem motivation lede engagerede medarbejdere? Er du visionær, handlekraftig og samarbejdsorienteret, så aktiviteter og projekter planlægges og gennemføres på optimal vis? Så er det dig, vi søger til Teknisk Service.
 
Til vores driftslederteam, bestående af fire driftsledere, søger vi en udadvendt og tillidsvækkende driftsleder, der evner at være både teamplayer og arbejde selvstændigt samt naturligvis være god til at udvikle idéer på kreativ vis.

Om os
Teknisk Service er en del af Ejendom i Odense Kommunes By- og Kulturforvaltning. Læs mere her.
Vi er en udviklings- og Facilities Management-enhed, der i fællesskab med samarbejdspartnere skaber rammerne for borgernes gode liv og udvikling i kommunens ejendomme.
 
I Ejendom er vi ca. 200 ansatte inden for Teknisk Service, Byggeri & Vedligehold og Ejendomsadministration.

Om jobbet
Som driftsleder kommer du til at arbejde i en helhedsorienteret kultur, som har fokus på at yde brugerne af Odense kommunes bygninger, en høj service, så de kan fokusere på deres kerneopgave.

Du får ansvaret for at teknisk serviceopgaverne i distrikt SØ løses på den mest optimale måde – til gavn for brugerne. I distrikt SØ er der ca.175 bygninger og 30 kompetente medarbejdere (primært ejendomsserviceteknikere og håndværkere), der udfører tekniske serviceopgaver på ejendomme og udearealer.

Du vil komme til at indgå i et ledelsesteam med tre sideordnede kollegaer, der hver især varetager tilsvarende opgaveområder i de øvrige tre distrikter. I det daglige vil du fysisk være placeret i storrumskontor med kollegaer, der varetager andre servicefunktioner (bygningsvedligehold og ejendomsadministration) for ejendommene i Team SØ - og her er koordinering og teamwork afgørende i hverdagen.

Som driftsleder er dine mål at
  • Være garant for høj faglig kvalitet i den daglige opgaveløsning og for optimal ressourceudnyttelse
  • Opnå resultater gennem ledelse af mennesker, motiverer og styrke medarbejdere med forskellig viden
  • Bidrage til at igangsætte nødvendige initiativer inden for både udvikling og dagligdagsdrift
  • Samarbejde bredt med både kollegaer i kommunens forvaltninger samt med eksterne leverandører
  • Have fokus på den brugeroplevede kvalitet; ”kundens” behov og tilfredshed
Din væsentligste opgave vil være daglig driftsledelse præget af brugerhenvendelser, medarbejderkontakt, teamwork og gensidig sparring. Der vil også være opgaver i tværgående samarbejdsprojekter med kolleger, brugere og samarbejdspartnere, hvor forretningsorientering og -udvikling er i fokus. Hovedparten af din arbejdstid vil være på kontoret.

Fagligt forventer vi, at du
  • Kan dokumentere praktisk ledererfaring - gerne på fagområdet teknisk service, installatørvirksomhed eller anden lignende virksomhed
  • Har lederuddannelse, grundlæggende lederuddannelse eller tilsvarende
  • Har stor erfaring med og nemt ved både skriftlig formidling og fremstilling
  • Har et godt kendskab til IT samt en solid erfaring med Excel
  • Har kendskab til arbejdsmiljøarbejde
  • Har erfaring med at læse, forstå og følge op på budgetter
  • Søger nye idéer og optimeringsmuligheder i organisationen
  • Er struktureret med et godt overblik, der sikre at også igangsatte opgaver afsluttes
Som leder og kollega forventer vi, at du
  • Er udadvendt, samarbejdsorienteret og trives med at være sammen med andre mennesker
  • Er engageret, og vil være med til at tegne fremtiden for Teknisk Service
  • Kan arbejde i teams på flere niveauer og samtidig tage selvstændige beslutninger
  • Er lydhør og tillidsvækkende samt formår at lede medarbejdere, der fysisk er spredt over mange arbejdspladser i distriktet
  • Er opsøgende i forhold til nye tendenser på området, herunder også teknik
  • Kan stille egen bil til rådighed
  • Er proaktiv
Vi tilbyder
  • Et varieret arbejde med mange personlige kontakter
  • Faglig sparring og fælles ansvar i teams samt med engagerede lederkollegaer
  • Selvstændigt ansvar for Teknisk Service standarder på tværs af distrikterne
  • En spændende arbejdsplads med høj social kapital
  • Relevant efteruddannelse
  • Kontor på Odense Slot i byens måske smukkeste omgivelser
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Du refererer til chef for Teknisk Service, Jan Geisle.

Stillingen ønskes besat pr. den 1. august 2019. 

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte chef for Teknisk Service, Jan Geisle på mobil 5125 3142.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er mandag den 3. juni 2019. Vi forventer at afholde 1. ansættelsessamtale tirsdag den 11. juni 2019 og 2. ansættelsessamtale mandag den 24. juni 2019.
 
Kandidater, som inviteres til 2. samtale, vil blive bedt om at gennemføre en personprofil i dagene efter 1. samtale samt præsentere referencer.




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Ledelse og Projektledelse, Rengøring, Ejendomsservice og Håndværk, Teknik, Miljø og Brandvæsen
Ansøgningsfrist
03-06-2019
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. august 2019

Kontaktperson

Jan Geisle
5125 3142