Social- og sundhedsassistent til Enrum Plejecenter

Demens, men ikke som du forventer det.

Er du til spontan dans med beboerne, så tøv ikke med at søge vores ledige faste stilling på 28 timer om ugen i aftenvagt på Enrum Plejecenter. Du vil fast skulle arbejde onsdag og torsdag samt hver 2. weekend i ulige uger.

Om os
Enrum Plejecenter er et hyggeligt lille plejecenter på 2 etager med plads til 24 beboere med middel til svær demens.
Beboernes sanser er vigtige i vores arbejde, og vi bruger meget tid på at finde ud af hvad, der gør den enkelte beboer glad.

Om jobbet
Hvorfor skal Enrum Plejecenter være DIN nye arbejdsplads?
  • Fantastisk mulighed for at blive specialiseret inden for demensområdet.
  • Rig mulighed for yderligere dygtiggørelse i form af kurser og uddannelse.
  • Du vil lære gode pædagogiske og terapeutiske principper.
  • Plads til nytænkning og medindflydelse.
  • Du skal være klar på at tage del i både rengøring og tøjvask.
  • Når man siger ”ja” til en stilling på Enrum Plejecenter, siger man ”ja” til at være på, fra man går ind ad døren, til man går hjem.
  • En socialpædagogisk indgangsvinkel er vigtig, fordi vi ofte oplever, at det som virker i dag ikke nødvendigvis virker i morgen.
  • Beboerne kan ikke selv give udtryk for deres behov og det kræver derfor en meget høj faglighed at arbejde hos os.
  • Mange af vores beboere har en psykiatrisk diagnose.
  • Vores beboere bevarer et langt stykke hen ad vejen deres personlighed og sociale fornemmelser. Vi oplever dog også, at de er meget sårbare over for at blive korrigeret. Det betyder, at personalet ofte skal gå på kompromis med sig selv.
  • Det kræver en assistents faglighed, da vi har et tæt samarbejde med geronto psykiatrisk team. Det kan være meget udfordrende fagligt, idet vi skal være meget skarpe på, hvad vi ser og hvad vi har brug for hjælp til. Hvornår er det rette tidspunkt at give PN? Hvornår skal der skærmes osv.
  • Arbejdet skal hænge sammen i løbet af døgnet. Det kræver, at vi i aftenvagten har assistenter, som tør og kan handle. Både på det de selv ser, men også på det, som er givet videre fra dagvagten.
  • Du skal hos os heller ikke være bange for fysisk kontakt. Mange af vores beboere lider af hudsult. Så vi krammer ofte vores beboere.
  • Det er ikke ualmindeligt at vi synger beboerne i bad eller i seng.
  • Humor fylder meget i dagligdagen.
Om dig
Vi forventer, at du:
  • Er robust både fysisk og psykisk.
  • Positivt indstillet, du skal have ”JA hatten” på.
  • Har engagement og lyst til at arbejde med mennesker med demens.
  • Møder beboerne med den rehabiliterende tilgang.
  • Har flair for IT.
  • Er ansvarlig og tolerant.
  • Fremstår rolig i en presset hverdag, da det er meget vigtigt for vores beboere.
  • Du mister ikke så let overblikket og hvis du gør, så finder du det hurtigt igen.
  • Er rolig men samtidig udadvendt.
  • Kan have mange bolde i luften.
Borgerne på Enrum Plejecenter er middel til svært demente. Derfor kræver det, at du har erfaring med demens og brænder for området.

Vi ser gerne en ny kollega, som har arbejdet i et demensafsnit eller som har arbejdet i en skærmet enhed med udadreagerende borgere. Vi ser helst, at du har kommunens 15 dages efteruddannelse inden for demens eller anden relevant demens uddannelse.

Løn- og ansættelsesvilkår
Tiltrædelse 1. maj 2019 eller hurtigst muligt derefter.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at komme på besøg eller ringe til rehabiliteringsleder Lisa Pedersen på 655138 40 eller assisterende rehabiliteringsleder Marianne Nørgaard på 30913574.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er mandag, den 25. marts 2019. Ansættelsessamtaler afholdes torsdag, den 28. marts 2019. 




Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Social, Sundhed, Omsorg og Personlig pleje
Ansøgningsfrist
25-03-2019
Arbejdstid
Deltid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
1. maj 2019 eller hurtigst muligt derefter

Kontaktperson

Lisa Pedersen
65 51 38 40
Marianne Nørgaard
30 91 35 74