Projektledere til IT & Digitalisering

Vi har i Forvaltningsunderstøttelse og Projekter brug for to nye erfarne kollegaer, der kan løse projektlederopgaver inden for IT og digitalisering i Odense Kommunes 5 forvaltninger.

Om jobbet
IT & Digitalisering tilbyder digitaliseringskompetencer og professionel projektledelse til alle 5 forvaltninger. Vi indgår i et tæt samarbejde med den faglige ledelse og medarbejdere i forvaltningerne for at nå de fælles mål for løsningen.
 
Vi indgår meget gerne fra den første tanke til den færdige løsning har vist sit værd. Herunder i f.eks. foranalyse og potentialevurdering over prototype og udbud til selve implementeringen m.v.
 
Vi hjælper med f.eks. arbejdsgangsbeskrivelser og Use Cases til brug for udarbejdelse af en kravspecifikation. Vi arbejder med udgangspunkt i Odense Kommunes projektmodel for IT– og digitaliseringsprojekter. I projektarbejdet sørger vi for, at alle forhold er afdækket, og at interne samarbejdspartnere som Udbud og Kontraktstyring, Sikkerhed og Arkitektur er involveret i processen.

Som projektleder skal du:
  • Lede og koordinere både små og store digitaliseringsprojekter i Odense Kommune. Som projektleder vil du typisk indgå i en projektorganisation med en projektejer og en projektgruppe.
  • Du vil have ansvar for bl.a. planlægning af projektet samt motivation af deltagerne og fremdrift.
  • Din portefølje af opgaver vil blive aftalt med lederen af Forvaltningsunderstøttelse & Projekter.
Om dig
Hvis du er interesseret og vil byde ind på stillingen som projektleder forventer vi, at du:
  • Har erfaring med projektledelse i større organisationer, -metode og -værktøjer
  • God forståelse for IT 
  • Evne til at omsætte forretningskrav til IT-krav 
Om os
IT & Digitalisering består af et fællessekretariat og fire afdelinger med ca. 150 medarbejdere.

IT & Digitalisering’s formål er:
”IT & Digitalisering leverer drift og udvikling og medvirker til løsning og effektivisering af Odense Kommunes kerneopgaver”

I Forvaltningsunderstøttelse og Projekter er vi 15 medarbejdere, og funktionens primære opgaver er projektledelse, forvaltningssamarbejde, understøttelse af systemansvarlige og gevinstrealisering. Du indgå i et team af dygtige, erfarne og engagerede kolleger, der har forskellige faglige kompetencer og uddannelsesmæssige baggrunde. Vi lægger vægt på gode relationer, god dialog og sparring og vi har stor respekt for hinandens forskelligheder, som vi ser som en styrke for funktionen.
 
Ansøgere vurderes ud fra faglige kompetencer, tidligere erfaringer og personlige egenskaber.

Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om fuldtidsstillinger og med ansættelse snarest muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomsten mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. 

Vil du vide mere?
Vil du høre mere om jobbet hos os, er du velkommen til at kontakte chef for Forvaltningsunderstøttelse og Projekter Marianne Carlsson, 4037 1434 eller chefkonsulent Carl Østergaard på 23345135. 

Det praktiske
Ansøgningsfrist er den 24. oktober 2018. Samtaler forventes afholdt i slutningen af uge 43 eller starten af uge 44.  



Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap.

Fakta

Jobområde
Ledelse og Projektledelse
Ansøgningsfrist
24-10-2018
Arbejdstid
Fuldtid
Varighed
Fast
Tiltrædelse
Snarest muligt

Kontaktperson

Marianne Carlsson
40371434
Carl Østergaard
23345135