Skarp økonomikonsulent til Ældre- og Handicapforvaltningen

Vi søger en økonomikonsulent til Ældre- og Handicapforvaltningen. Du får en bred opgaveportefølje, hvor du bliver ansvarlig for drifts- og udviklingsopgaver samt forskellige analyseopgaver. Du skal bl.a. kunne formidle økonomiske problemstillinger til vores ledere i driften.

Om os
I Ældre- og Handicapforvaltningen løfter vi Odenses opgaver inden for ældre-, handicap- og psykiatriområdet. Vi er ca. 3.500 ansatte, der hver dag trækker i arbejdstøjet for at hjælpe og støtte de borgere, der har brug for os, og selvom vi er fordelt på mange fagligheder, arbejder vi tæt sammen. Tværfaglighed er et nøgleord hos os!

Økonomi & Effekt består af en række teams, der modsvarer driftsorganisationen i Ældre- og Handicapforvaltningen. Derudover er der to teams med en mere tværgående og koordinerende funktion i forhold til regnskab, data og ledelsesinformation. Du vil blive tilknyttet teamet, der samarbejder med driftsenhederne ”Sundhed og Forebyggelse” samt ”Myndighed”.
 
I Økonomi & Effekt er der et højt fagligt niveau og et stærkt sammenhold, som du vil kunne profitere af. Opgaverne er mange og varierende, og omgangstonen er humoristisk og uformel.
 
Om jobbet
Som økonomikonsulent får du en bred opgaveportefølje, hvor du bliver ansvarlig for drifts- og udviklingsopgaver samt forskellige analyseopgaver. Du får derfor brug for din evne til at se sammenhænge, analysere og formidle økonomien til vores ledere i driften.
 
Dine opgaver vil som udgangspunkt omfatte:
  • Budgetlægning og budgetopfølgninger
  • Takstberegninger
  • Regnskab
  • Projektregnskaber og projektstyring f.eks. på værdighedsmilliarden og klippekortordning på plejecentre
  • Administration af lovgivning på økonomiområdet
  • Økonomiske beregninger i forhold til aktuelle sager
  • Opfølgning på politiske sager med økonomiske konsekvenser
  • Ad hoc analyser inden for sundhed, forebyggelse og myndighed
  • Udviklingsopgaver inden for økonomistyring – særligt med fokus på automatisering af driftsopgaver og opgaveløsning med udgangspunkt i den decentrale leders behov.
  • Generel understøtning af lederne i driften.
 Jobbets endelige opgaveportefølje aftales ud fra dine interesser og kompetencer.
 
Om dig
Forventningerne til dig:
Du har enten en videregående uddannelse som samfundsvidenskabelig kandidat med fokus på økonomi, eller en tilsvarende kommunal baggrund, og har interesse for kommunal økonomistyring.
Du har lyst til at deltage i udviklingen af en stærk økonomistyring i forvaltningen, hvor fokus er på sammenhæng i opgaven, og hvor økonomistyring skal give mening.
 
Derudover forventer vi, at du:
  • er analytisk skarp og har et godt overblik – men stadig med sans for detaljen
  • har flair for tal og komplekse sammenhænge
  • god til at kommunikere både på skrift og i tale
  • kan omsætte tal og regneark til forståelig viden for vores samarbejdspartnere i driften
  • er ansvarsbevidst, tænker i helheder og følger dine opgaver til dørs
  • kan arbejde både selvstændigt og samarbejde med forskellige faggrupper
  • besidder en kritisk nysgerrighed
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Torben Krone på telefon 6551 3921.
 
Det praktiske
Ansøgningsfristen er den 23. august 2018, kl. 12.00.
Vi forventer at holde samtaler tirsdag, den 28. august 2018 med henblik på ansættelse pr. 1. oktober 2018.

Efter aftale med dig indhenter vi referencer.



Odense Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Fakta

Jobområde
Administration, HR, Økonomi og Jura
Arbejdstid
Heltid
Ansøgningsfrist
23-08-2018 12:00
Tiltrædelse
1. oktober 2018

Kontaktperson

Torben Krone
5116 6550