Oplevelser

Fremtidens velfærd kan fastholdes og udvikles gennem vækstskabelse. Derfor er der i vækstpolitikken enighed om nye retninger for vækstskabelse i Odense. Én af retningerne er oplevelsesområdet.

Odense skal være kendt som en dynamisk og attraktiv by, der tiltrækker og udvikler nationale og internationale sports-, kultur- og vidensevents, fordi det fastholder og tiltrækker virksomheder, studerende og arbejdskraft.


For eksempel har Tinderbox, Odincon og Generator, der alle har haft mange deltagere, fået meget positiv omtale.

 

Vi vil fortsat støtte op om, dyrke og videreudvikle på events for at opnå det fulde potentiale. Og vi vil tilføje nye fyrtårne og markante events, som gør Odenses indsats på eventområdet komplet og skaber en national og international opmærksomhed på Odense.

Effekten af de odenseanske events i 2018

 

 

Tinderbox er byens og øens festival som tiltrækker godt 40.000 gæster og skaber liv og glade dage i Odense.

 

 

 

ODINCON er paraplyen for den store esport event hvor der afvikles professionel gaming foran 5.000 vilde publikummer i Odense Congress Center. Ved siden af den professionelle del er der en kæmpe expo som byder på det det nyeste gear, de nyeste trends og alverdens underholdning. Disse gaming interesserede bliver også eksponeret for den boomende tech industry igennem expo området The Road To Odense( TRTO).

 

Opdateret 08-05-2019

Borgmesterforvaltningen