Tilskud til frivilligt socialt arbejde

Vil du være med til at gøre en forskel for socialt udsatte grupper? Odense Kommune afsætter årligt et beløb til puljen for frivilligt socialt arbejde (§18-midler), som forebygger og forhindrer sociale og sundhedsmæssige problemer.

Hvem kan søge? 

Foreninger, organisationer, grupper eller netværk, der varetager en frivillig social indsats eller aktivitet. Se hvem der har tidligere har modtaget tilskud her


Hvad kan I søge tilskud til? 

Der kan være en række omkostninger forbundet med en frivillig social indsats, selvom selve arbejdet udføres af frivillige. Det kan fx være udgifter til materialer, koordinering, frivilligpleje, PR-arbejde, forsikring m.m. Læs mere her

 



Hovedpuljen og Udviklingspuljen 

§18-midlerne er opdelt i to delpuljer: Hovedpuljen og Udviklingspuljen.

 

Hovedpuljen har ansøgningsfrist 1. oktober for tilskud til det efterfølgende kalenderår. Læs mere om hovedpuljen her

 

Udviklingspuljen kan søges løbende fra 1. januar til 30. september for tilskud til indeværende kalenderår. 

 

Udviklingspuljen modtager kun ansøgninger på op til 50.000 kr. Læs mere om Udviklingspuljen her.     

Hvordan søger man? 

Man kan søge tilskud ved at udfylde et elektronisk ansøgningsskema. Herudover kan man også søge tilskud specifikt fra Udviklingspuljen på en af de mundtlige ansøgningsdage. Læs mere om hvordan du søger tilskud her

 

Er det første gang, du søger tilskud til frivilligt socialt arbejde i Odense Kommune, så læs mere her.

Svar på ansøgning 

Alle der har ansøgt modtager med det samme en automatisk kvittering. 


Ansøgninger til Hovedpuljen behandles i efteråret, og ansøgerfeltet modtager individuelt svar i slutningen af december.

 

Ansøgninger til Udviklingspuljen behandles løbende og så hurtigt som muligt. 

 

Læs mere om behandling og vurdering af ansøgninger.


Udbetaling 

Tilskud udbetales til den NEM-konto, som er tilknyttet ansøgerens CVR-nummer. Vær opmærksom på at en foreningskonto ikke automatisk oprettes som en NEM-konto. Læs mere om oprettelse af CVR-nummer og NEM-konto her

 

Tilskud fra begge puljer udbetales umiddelbart efter, at bevillingen er givet. 

 

Regnskabsaflæggelse 

Alle tilskud fra Hovedpuljen og Udviklingspuljen er betinget af, at der afrapporteres for brugen af tilskuddet. Regnskab og redegørelse skal indsendes senest 1. juni i året efter tilskudsåret. Læs mere om krav til afrapportering her

Spørgsmål? 

I er altid velkommen til at rette henvendelse til os, hvis I har spørgsmål til puljerne.

Er det første gang, du søger om §18-tilskud, så læs her.

 

Nyttige links 


Opdateret 17-08-2018

Beskæftigelses- og Socialforvaltningen