Spring til indhold

Væk med administrativt bøvl

Vi sætter fokus på Conventus og skift af tegningsberettiget i 2020!

Kontaktinformation

Kontaktinformation

65 51 53 11

Fritid og Folkeoplysning

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Julie og Sebastian fra ForeningsVærkstedet
Julie og Sebastian fra ForeningsVærkstedet

Administrative lettelser med Conventus

Vi oplever, at det bliver sværere og sværere at rekruttere bestyrelsesmedlemmer, og i særdeleshed kasserere i foreningerne. Samtidig er alle foreninger også "ramt af" Persondataforordning (GDPR), nye digitale krav m.m. Der er derfor god grund til at overveje et it-værktøj til foreningen. 

Måske er det værd at overveje, om et it-system kan gøre arbejdet lettere og mere overskueligt måske automatiseret - og ja, det koster penge! - men, det gør det også, hvis I ikke får en kasserer i foreningen og skal "i byen" for at få bogført og andet. Vi oplever, at det systemet koster i driftsudgifter ofte kommer hjem på tidligere dårlige betalere. Likviditeten forbedres i foreningen. 

Få tilskud til opsætning af Conventus

I hele 2020 sætter vi fokus på administrative lettelser i dagligdagen for foreningslivet i Odense. Vi yder tilskud med 75% til foreningernes opsætning af systemet. Det beløber sig ofte fra 5.000 kr. til 10.000 kr. Bemærk, at tilbuddet udløber 31/12 2020.

Få vejledning til skift af tegningsberettiget

- og nej, virk.dk, eboks, digital signatur, bankers krav ved ændring i bestyrelsessammensætningen og alt det andet, kan vi desværre ikke gøre noget ved. Men vi kan også rådgive og vejlede ved skift af tegningsberettiget i foreningen. 

Foreninger, der allerede har Conventus

Har I haft Conventus i mange år eller er I lige kommet på det, så er det måske tid til at kigge, om I benytter systemet bedst muligt.

Det kan også være, at I med fordel kan benytte nogle af de faciliteter, som der er kommet med i løbet af de sidste par år f.eks. abonnementsopkrævning af kontingent m.m.

Det kan også være, at I vil kigge lidt på økonomisystemet, lokalebookingsystemet osv. Måske er det tid til et skridt videre. Få SJ Hjælp til at komme videre. 

Kontaktoplysninger

Julie og Sebastian er klar i ForeningsVærkstedet hver den 1. tirsdag i måneden i 2020 - det betyder, at du kan komme ind fra gaden og få rådgivning og vejledning i eller til systemet. 

Skulle du ikke have mulighed, så kan de kontaktes på tlf. 30 53 26 86 eller mail: sjhjaelp@outlook.dk 


Udveksling af stamdata mellem Fritidsportalen og Conventus

I løbet af 2020 får vi etableret en snitflade mellem de foreninger der benytter Conventus og vores administrationssystem Fritidsportalen.

Det betyder, at stamoplysninger såsom CVR.nr., bestyrelsesoversigt m.m. sendes fra jeres foreningssystem til vores system. 

Vi håber, at vi på sigt også kommer til at udveksle bookingoplysninger.

 

 

 

 

By- og Kulturforvaltningen