Parkeringslicens

Her kan du bestille parkeringslicenser - også kaldet beboerlicenser - hvis du bor i bymidten af Odense Kommune

Kontaktinformation

Hjælp til selvbetjening

66 13 13 72

Borgernes Hus

Østre Stationsvej 15
5000 Odense

Åbningstider for personlig henvendelse

Man - onsdag 9.30 - 15.00
Torsdag 9.30 - 17.00
Fredag 9.30 - 13.00

Åbningstider for telefonisk henvendelse

Man - onsdag 9.30 - 15.00
Torsdag 9.30 - 17.00
Fredag 9.30 - 13.00

Det er EasyPark der står for opkrævningen af beboerlicenserne, men det er hos BorgerService du bestiller licensen. Ansøgningsformularen finder du her på siden.

To former parkeringslicens

Du kan bestille to former for parkeringslicens: enten beboerlicens til egen bil og/eller beboerlicens som gæstekort. Gæstekort gælder kun til 2-årig beboerlicens-områder. Der kan også bestilles parkeringslicens til ansatte/erhvervsdrivende i 2-årig beboerlicensområder.

Licensen giver på udvalgte strækninger i de enkelte licensområder mulighed for at parkere ubegrænset ift. den gældende tidsbegrænsning. De enkelte strækninger fremgår på kort over licensområderne. Bemærk kortene er vejledende og der tages forbehold for ændringer uden varsel.

Licenser gælder IKKE på betalingspladser.

Priser:

1-årig parkeringslicens: kr. 600,-
2-årig parkeringslicens: kr. 600,-
Gæstekort: kr. 600,-

Kort over beboerlicensområdet (1-årig)

  • Brandts/Slotsområdet
  • Filosoffen/Rådhuset
  • H.C.Andersen
  • Banegårdscenteret
Kort over beboerlicensområdet (2-årig) 
  • Vesterbro-kvarteret
  • Gerthasminde
  • Vandværksområdet
  • Skt. Knudsgade-kvarteret / 
    Karen Brahes Vej
  • Provstegade-kvarteret

Sådan får du parkeringslicensen

Når parkeringslicensen er bestilt og godkendt, bliver der sendt en kvittering via mail, og derefter kan licensen udskrives ved at logge på selvbetjeningsløsningen igen. 

 

Hvornår modtager jeg mit gæstekort

Hvis du har bestilt et gæstekort, vil dette blive sendt med posten til dig i løbet af 5 hverdage.
Gæstekort er gældende 5 dage frem fra bestillingsdatoen medmindre man selv har ønsket en senere gyldighedsdato.

 

Dokumenter, du evt. skal have klar, inden du bestiller:

- NemID
- Betalingskort, f.eks. Dankort eller Master Card
- E-mailadresse og mobilnummer
- Bilens registreringsattest, leasingkontrakt, lønseddel eller ansættelseskontrakt
  (eksempelvis som en PDF-fil eller som et billede).

Opdateret 21-10-2016

By- og Kulturforvaltningen