Spring til indhold

Ofte stillede spørgsmål vedr. Familiebehandlerne og håndtering af Covid-19

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål vedr. Familiebehandlerne og håndtering af Covid-19 (Coronavirus).

Jeg har brug for at kontakte en familiebehandler i åben rådgivning – hvad gør jeg? 

Du kan ringe til vagttelefonen hver dag fra kl. 9.00 – 12.00 på telefonnummer 61 63 01 94. Her vil en teamleder besvare dit opkald, og du vil blive tilbudt at blive kontaktet af en familiebehandler telefonisk for en rådgivende samtale.

 

Du kan også orientere dig på familiebehandlernes hjemmeside, som er opdateret med relevante informationer.


Hvad sker der med de børn og unge, som skal have et forløb som en del af Behandlingskæden?

Behandlingskæden varetages som normalt. Det betyder, at de unge, der allerede er i behandlingskæden, tilbydes samtale som vanligt. Alle samtaler vil foregå over telefon eller evt. via Skype/Facetime. I helt særlige tilfælde kan der aftales en gåtur med udgangspunkt fra Ørbækvej 100 eller fra hjemmet. 

 

Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg eller mit barn føler mig udfordret i den nye hverdag, vi oplever mistrivsel eller vi har andre problemer/bekymringer i forbindelse med COVID-19? 

Familiebehandlerne i Tværfaglig Sundhed og Forebyggelse er til rådighed og tilbyder familieorienteret rådgivning til familier, der oplever sig udfordret i den aktuelle situation. Det kan handle om alt fra, hvordan man skaber forudsigelighed og struktur, hvor ensomme børn kan få hjælp, hvordan man håndterer børnenes bekymringer – eller sin egen dårlige samvittighed – eller hvad der fx skal ske med samværet, hvis den ene forælder er i karantæne.

 

Alle spørgsmål fra forældre til børn fra 0-18 år er velkomne hos familiebehandlernes vagttelefon. Telefonnummeret er 61 63 01 94 og åbningstiderne er hver dag fra 9.00-12.00. 

 

 

Børn- og Ungeforvaltningen