Spring til indhold

Ofte stillede spørgsmål vedr. Børne- og Ungetandplejen og håndtering af Covid-19

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål vedr. Børne- og Ungetandplejen og håndtering af Covid-19 (Coronavirus).

Kontaktinformation

Kontaktinformation

Center for Tandpleje

Grønløkkevej 28A
5000 Odense C

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Email

tandplejen@odense.dk

Kan jeg fortsætte med mine planlagte tider til behandling og undersøgelse?

Alle ikke-akutte, planlagte aftaler udskydes. Det gælder både behandlinger og almindelige undersøgelser. Du vil få tilsendt en tid til en ny aftale, når det igen er muligt.  

Dog er det også sådan, at man i tandplejen løbende forholder sig til de aftaler, der har været lavet med de enkelte patienter – hvis der er særlige kritiske forhold, som ikke på nogen måde kan udskydes, vil nogle patienter blive indkaldt, også i den kommende periode.

 

Hvor kan jeg henvende mig ved akut tandpine?

I perioden 6-13. april (Påsken) er klinikken lukket. Ved uopsættelig og akut brug for tandlægehjælp, fx tandpine eller hvis du er kommet til skade med tænderne, skal du derfor kontakte Tandlægevagten eller en privat tandlæge.


BEMÆRK: Af hensyn til at minimere smitterisiko, må du KUN komme på klinikken, hvis du på forhånd har aftalt en nødbehandlingstid via telefon. Center for Tandpleje forbeholder sig derfor retten til at afvise patienter, der ikke har aftalt en tid pr. telefon.


Borgere og medfølgende pårørende, der allerede er smittet med Covid-19 (Coronavirus), eller selv har symptomer såsom feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed og åndenød, må ikke møde op på nødklinikken.


Opstår der behov for akut tandlægehjælp jf. ovenstående uden for tandplejens åbningstid, gælder det, som vanligt, at du skal kontakte Tandlægevagten eller en privat tandlæge.

 
 

 

Børn- og Ungeforvaltningen