Spring til indhold

Ofte stillede spørgsmål vedr. Børn- og Ungerådgivningen og håndtering af Covid-19

Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål om Covid-19 og Børn og Ungerådgivningen (BUR).

Kontaktinformation

Kontaktinformation

Børne- og Ungerådgivningen

Birkeparken 72 B
5240 Odense NØ
65 51 85 00

Husk altid at bruge Digital Post til personfølsomme oplysninger.

Digital Post

Børne- og Ungerådgivningen - for borgere

Email

budigital.buf@odense.dk

Åbningstider

Mandag - Onsdag 9.00-14.00
Torsdag 9.00-17.00
Fredag 9.00-13.00

Hvem fortæller mig, hvis mit møde eller aftale er blevet aflyst/udskudt?

Som udgangspunkt beholder du dine aftaler. Hvis et møde, som du skal til eller en aftale du har, bliver aflyst eller udskudt, vil du få det at vide fra den medarbejder, du har lavet aftalen med. Det kan ske enten skriftligt eller per telefon. 

 

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har en bekymring om et barn?

Hvis du har en bekymring om et barns eller ungs trivsel, skal du kontakte Børne- og Ungerådgivningen på 65 51 85 00. De har åbent mandag til onsdag fra 9-14, torsdag fra 9-17 og fredag fra 9-13. 

 

Er der nogen der tager sig af den underretning jeg har sendt?

Ja, alle underretninger bliver fortsat vurderet indenfor 24 timer, herunder også hvorvidt der er behov for akut handling overfor barnet eller den unge. 

 

Bliver min ansøgning om tabt arbejdsfortjeneste, dækning af merudgifter og hjemmetræning behandlet?

Ja. Alle ansøgninger bliver behandlet, men der kan være længere ventetid, end normalt, bl.a. fordi medarbejderne arbejder hjemmefra. 

 

Hvad sker der med de planlagte møder, som jeg har i børnehaven og skolen?

Som udgangspunkt bliver alle ikke-akutte møder i børnehaver og skoler aflyst. Hvis du er i tvivl, så kontakt den medarbejder, du har aftalen med. 

  

Kan jeg selv vælge at aflyse et besøg eller møde, hvis jeg er utryg omkring smittefaren?

Hvis du er bekymret for smittefaren ved møder eller besøg, er det helt okay, at du aflyser. Kontakt den medarbejder, du har lavet aftalen med, så I i fællesskab kan finde en ny dato. 

 

Fortsætter min aftale om at mit barn skal i aflastning el. lign?

Udgangspunktet er, at aftalerne opretholdes, men dog vil det ofte være via telefonisk kontakt eller skype frem for et fysisk møde. Det vil dog være forskelligt fra familie til familie, og alt efter de behov, der er hos den enkelte, kan aflastning mv. udskydes eller aflyses. Du kan ringe til Børne- og Ungerådgivningen på tlf. 65 51 85 00, hvis du har spørgsmål til dit barns aflastning. De har åbent mandag til onsdag fra 9-14, torsdag fra 9-17 og fredag fra 9-13. 

Er der akut brug for hjælp udenfor åbningstiderne kan du komme i kontakt med den sociale døgnvagt på 66 13 13 72. 

Børn- og Ungeforvaltningen